אמה של שירה איסקוב, אסנת, התראיינה הבוקר (חמישי) אצל אילנה דיין בגל"צ, וסיפרה בהתרגשות על הרגע בו קיבלה הודעה מבתה, על הבחירה בה להשיא משואה. "זה גרם לי לצמרמורת, אני עומדת לבכות", שיתפה.

"זה הזכיר לי איפה היינו לפני כחצי שנה ושהיום שירה איתנו, זה בדיוק מה שעלה לי בראש. מצד שני, כנראה שאנחנו סוגרים מעגל מעצם זה ששירה איתנו", הוסיפה.

עדי גוזי על בחירתה להשיא משואה משותפת עם שירה איסקוב. צילום: עדי גוזי

אסנת איסקוב סיפרה: "שירה שלי זו לא אותה שירה. היא תמיד הייתה חזקה, נבונה, חכמה. אבל היא לא אותה שירה, היא מישהי אחרת לגמרי. לשירה יש המון מה לעשות בעולם הזה. אני מאחלת לה את כל הטוב שבעולם, שאלוהים יתן לה המון כוחות לתת לעם ישראל, כמו שעם ישראל נתן לשירה את הכוחות והחיבוק. אני מאחלת לה זוגיות טובה עם פיצוי". 

אמה התייחסה גם למשפט המתנהל נגד בעלה לשעבר, אביעד משה, וציינה כי על אף העדויות הקשות מהמשפט, היא נוכחת ומוכנה לשמוע ולראות הכל. כמו כן, היא הבהירה: "אביעד התנצל כדי לשכנע את השופטים, את העם, שיורידו ממנו את העונש. אבל זה לא משכנע אותנו, אחרי כל מה שעשה – שם זה נגמר".

"ריגש עד דמעות"

עדי גוזי, שהצילה את חייה של שירה איסקוב, התראיינה הבוקר בכאן ב' וסיפרה בהתרגשות על ההזדמנות להשיא משואה בטקס לציון 73 שנות העצמאות למדינה. "זה הפתיע וריגש אותי עד דמעות, הראשונה שהתקשרתי לברך הייתה שירה", סיפרה.

בריאיון שיחזרה את הרגעים בהם נכחה לראות את איסקוב שכובה על הרצפה לאחר ניסיון הרצח של בעלה: "המראות האלה תמיד יישארו כצלקות, אבל אני כבר עם הפנים לעתיד ואיך למנוע את המקרה הבא. באותו רגע האדרנלין הרבה יותר חזק מהפחד".

גוזי,  בת 33 נשואה ואם לשלושה, עברה להתגורר במצפה רמון בשנת 2010 עקב שירותו של בן-זוגה בבסיס באזור. במהלך ראש השנה האחרון הצליחה גוזי להציל בתושייה רבה את שירה איסקוב מניסיון רצח אותו ניסה לבצע בעלה לשעבר של שירה. בפעולתה היא סיכנה את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית.

אתמול, שר התרבות חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב קיבלו החלטה משותפת לאשר את המלצות הוועדה הציבורית לפיה שירה איסקוב ועדי גוזי ישיאו משואה משותפת בטקס, שיעמוד השנה בסימן "האחווה הישראלית". זאת, בהצדעה לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.