לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנרצחה בידי בעלה על פי כתב האישום שהוגש נגדו, שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והגיבה לסערה סביב הבחירה בשירה איסקוב שתשיא משואה בטקס יום העצמאות למדינה, שייערך בשבוע הבא. "זה מעיד על שינוי בשיח ברמה הלאומית, שהמדינה שמה את הנושא בסדר עדיפויות עליון", הסבירה. על הבחירה בעדי גוזי אמרה: "היא דוגמה למי שלא עמדה מנגד".

עדי גוזי על בחירתה להשיא משואה משותפת עם שירה איסקוב. צילום: עדי גוזי

"אני ראיתי שיח ברשת בנושא, ציינתי שאני שמחה על הבחירה בשירה מכמה סיבות – עצם זה שזה קורה זה מעיד על שינוי שיח ברמה הלאומית וניתן להסכים שההתייחסות לנושא הייתה שונה, יש יותר שחקנים חדשים ובכירי תעשייה שעוסקים בזה, גם חברות הייטק המשתפות פעולה עם גוגל ופייסבוק בנושא. שירה עצמה, בעצם הבחירה שלה להיחשף, לשתף את עם ישראל וישבה מול המצלמה את הסיפור, היא הצילה בזה חיים בעצם זה שהיא שיתפה ושברה את המיתוס של האישה שזה יכול לקרות לה. אני שמחה ששירה מדליקה משואה יש לזה משמעויות שהן הרבה יותר גדולות, ממני וממנה", הוסיפה בן עמי.

היא טענה כי יש צורך בהמשך העמקת השיח ועל כן הבחירה בשירה ועדי יחד מסמלת את השינוי הזה: "אני דיברתי על תרומתה ואני יכולה להגיד שכל יום מגיעות אליי נשים, שחלקן שורדות רצח. הרוב המוחלט של הקורבנות הן בארון, בנושא של אלימות כלפי נשים – עוד לא יצאנו מהארון. הדלקת המשואה זה אירוע מאוד סמלי שאומר מה החברה שלנו מקדשת, אילו מעשים אנחנו רוצים לראות".

בן עמי התייחסה לפועלה של עדי גוזי, השכנה שסייעה לשירה איסקוב ביום ניסיון הרצח, ואמרה "זו חובת דיווח, צריך להגיד תודה לאנשים האלו. במקרה של אחותי הייתה שכנה שהעידה שהיא שמעה וחשבה שמישהו אחר יתקשר למשטרה". 

את דבריה חתמה באומרה כי: "טוב שמעניקים את סמל המשואה לשתי הנשים הללו, בתחום הזה יש המון מה לשנות ולתקן מכל כיוון. היה את חוק האפוטרופסות שקידמנו, אחרי שגיליתי שאצטרך להביא את בתה של מיכל בכל שבוע לכלא, כדי שהאב שיחליט החלטות רפואיות על החינוך שלה, אין לזה גבול. פניתי עם זה לגאולה אבן ואז לגדעון סער, והחוק הזה עלה".

"הטור הוא לא נגד האישה, אלא נגד זילות הטקס"

אשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס, פרסמה אמש פוסט בחשבון האינסטגרם שלה, שליווה את הטור האישי שכתבה בעניין זה, בו טענה כי הבחירה בשירה מהווה "זילות", לדבריה, לטקס הדלקת המשואה. בפוסט כתבה: "אני מתנצלת מראש אם אני פוגעת במישהו, הטור הוא לא נגד אישה, אלא נגד זילות הטקס החשוב והיפה הזה". 

"באמת שאין לי דבר וחצי דבר נגד שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי שהצילה אותה ממוות בטוח. אני כן נגד פוליטיקאים שמוזילים אירוע כל כך משמעותי עבור רבים ומרוקנים אותו מתכניו", כך כתבה.

היא חתמה את דבריה באומרה: "הטקס הזה עוצב מלכתחילה כאירוע שמייצג את כלל השבטים הישראלים ובמרכזו יו"ר הכנסת, נואם יחידי, בהיותו נציג הריבון. ראשי הממשלות לא הגיעו בכלל לטקס הזה, בוודאי לא נאמו בו. כך היה במשך 70 שנים, עד שהגיעו מירי רגב ובנימין נתניהו ורמסו הכל ברגל גסה, מסורת של אירוע נקי מפוליטיזציה".