יעיש גיאת, יליד תימן בן 102, נבחר להיות בין מדליקי המשואות בטקס המרכזי של תחילת אירועי יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, שיתקיים בהר הרצל בירושלים. גיאת הוא "מורי" (מלמד) ובעל חנות תבלינים מאשקלון, הרוקח בחנותו תרופות טבעיות, על פי שיטת הרמב"ם וידע שצבר והועבר אליו מדור לדור.

גיאת בקיא בצמחי מרפא ומדריך בהתנדבות אנשים רבים הפונים אליו לייעוץ ולברכה. הוא גם סופר סת"ם, שכתב במשך שנים ארוכות ספרי תורה בהתנדבות, אשר נתרמו לבתי כנסת שונים ברחבי הארץ. גיאת המשי בפעילותו גם בתקופת הקורונה וקיבל אנשים שהזדקקו לעצתו בביתו, תוך הקפדה של שמירת המסורת הייחודית של יוצאי תימן ומתן סיוע רוחני.

"יעיש, נציג הדור הוותיק ויליד תימן, רוקח באהבה לפי שיטת הרמב"ם לטובת הכלל והפרט", ציינו השרים הממונים על הטקס – שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

"יעיש מסמל את העלייה החלוצית, המשפיעה והמרעיפה כל טוב של יהדות תימן לישראל", הם אמרו עוד – "תבליניו החומריים והאנושיים, החומרים מהם עשוייה עשוייה אהבת אמת, לצד היותו סופר סת"ם בהתנדבות מבטאים את האחווה הישראלית על שלל סגולותיה".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, התרגש לשמוע על הבחירה ביעיש גיאת, מראשוני התושבים באשקלון, להשיא משואה ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל. ״גיאת, בן 102, מסמל את הדור הוותיק של העיר, את בוניה ומייסדיה המהווים חלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי, הערכי והשורשי באשקלון. כמו רבים מתושבי העיר ומחוצה לה, זכיתי להכיר מקרוב את אופיו המיוחד, חוכמתו, צניעותו, נדיבותו ויושרו שהם דוגמא ומופת לכל אחת ואחד מאיתנו. זהו כבוד גדול עבור העיר אשקלון בפרט ועבור מדינת ישראל בכלל. יעיש היקר, מאחל לך המשך חיים טובים וארוכים, לתפארת מדינת ישראל״, אמר ראש העיר.