המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה היום (שבת) בבדיקת האירוע מאתמול, בו תועדו שוטרים כשהם תוקפים לכאורה את חבר הכנסת עופר כסיף מ"הרשימה המשותפת" בעת שהפגין בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים.

סנ"צ רונן חזוט, מפקד תחנת שלם התייחס לאירוע: "מידי שבוע מתקיימת מחאה במקום ללא כל בעיה. הפעם יהודיה תושבת המקום חייגה למוקד 100 וביקשה סיוע. לטענתה, היא חוששת עקב כך שכמה מאות שוטרים מתקרבים אל בתי היהודים בוואדי ג'וש. שוטרים שהגיעו למקום זיהו כ-250 מפגינים שחוסמים את הכביש ופוגעים במרקם החיים. הוריתי מיד על פיזור ההפגנה אולם אחד המפגינים החל לקלל שוטרים, שלח אגרוף לעברו ובעט בו תוך שהוא משתלח בכוח ונעשה שימוש בכוח על מנת להשתלט עליו. מיד כשהבנתי שמדובר בחבר הכנסת הוריתי בו במקום על שחרורו. משטרת ישראל לא תסבול אלימות כנגד שוטריה".

מפקד תחנת שלם סנ"צ רונן חזוט מתייחס לתקרית עם חה"כ כסיף. צילום: באדיבות המשטרה

גורם בכיר במשטרה הוסיף כי "זה פשוט לא סביר להפוך את המשטרה לשק חבטות בלי קשר אם מדובר באזרח, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחבר כנסת האמור להיות ייצוגי ושומר חוק. אדם שמגיע לזירת אירוע ומרשה לעצמו כפי שרואים בסרטונים לגדף ולקלל שוטרים ושולח אגרוף לעבר שוטר ובועט בו, צריך לקחת בחשבון שהתגובה תהיה חריפה תוך שימוש בכוח. בשלב הזה אף אחד מהשוטרים במקום לא ידע שמדובר בחבר כנסת והוא הורד לרצפה על מנת לבצע את מעצרו. כשנודע שמדובר בחבר כנסת ניתנה ההנחיה לשחררו. לטעון לאחר אירוע כזה כנגד שוטרים זה מקומם ומבזה כאחד. אזרח שהיה תוקף שוטרים היה נעצר והיה מוגש נגדו גם כתב אישום. הטענות צריכות להיות מופנות לעברו של חבר כנסת".

עורך דינו של כסיף, דניאל חקלאי, אמר בתגובה לדברי המשטרה: "צר לי, אבל מדובר בגרסת כזב מובהקת. על אנשי המשטרה להצטייד במצלמת גוף שאמורה לתעד את האירוע".

לדבריו, "העובדה שלא שוחרר שום צילום מטעם מצלמת גוף מטעם המשטרה, מלמדת אחת משתיים: עופר כסיף לא בעט בשום שוטר כפי טענתה הכוזבת של המשטרה, עופר כסיף לא הלם באגרופו בשוטר בטרם הלה התנפל עליו (המשטרה כבר זנחה טענה כוזבת זו) ועופר כסיף גם לא אמר לשום שוטר "אני אזיין אותך" חלילה. כלומר, חבר הכנסת כסיף לא תקף איש ולא איים על איש".

עוד טען עו"ד חקלאי, כי "מאחר שהמשטרה זנחה את טענת מהלומת האגרוף מטעם עופר כסיף כלפי השוטר בטרם הלה התנפל עליו - ברור שמדובר היה בטענת כזב שאינה עומדת עוד על הפרק, ומאחר שהמשטרה מתעקשת שעופר כסיף בעט בשוטר בטרם הלה התנפל עליו, אך אין שום צילום ממצלמת גוף של שוטר שמתעד זאת - ברור שמדובר בטענה כוזבת נוספת".

כעת המשטרה גורסת בכלל שעופר כסיף אמר לשוטר "נראה אותך מזיין אותי", אמר עורך הדין והוסיף: "בכך טמונה הודאה מפורשת שהשוטר או שוטר אחר אמר לעופר כסיף לפני כן "אני אזיין אותך". זוהי הודאה בכך שמי מאנשי המשטרה איים על חבר פרלמנט ישראלי, למרבה החומרה".

בנוסף טען, כי "ניתוח גרסת המשטרה בלבד וכן ניתוח הצילומים ובמיוחד ניתוח העדר הצילומים ממצלמות הגוף - כולם מניחים תשתית למסקנה העגומה ששוטרי משטרת ישראל התנפלו באלימות מחרידה על חבר פרלמנט ישראלי, אחד מהם כנראה איים עליו לפני כן, ולאחר מכן שוחררה תגובה כוזבת מטעם משטרת ישראל לתקשורת. תגובה שטומנת בחובה את הכפשת הקורבן. האשמת הקורבן".

"הדברים הללו חמורים. אנו נפנה ליועץ המשפטי לממשלה", אמר והוסיף: "אני עדיין מקווה שהמשטרה תתעשת ותכיר בחומרת מעשי השוטרים. יש להבין: פגיעה חמורה ומקיפה בזכויות אדם ואזרח היא גם ביטוי לריקבון משטרתי. ביטוי לחולשת המשטרה. וגם זה דבר חמור ומדאיג. מדובר בשילוב: הן פגיעה אנושה בזכויות אדם ואזרח והן התפוררות תפקוד המשטרה".

כזכור, כסיף האשים את המשטרה לאחר האירוע, ואמר כשמשקפיו שבורים וחולצתו קרועה, כי "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. אמרו להם שאני חבר כנסת אך זה לא עניין אותם. הם התחילו להרביץ, שברו את המשקף. לא עניין אותם חבר כנסת, העיקר להגן על המתנחלים הארורים שמשתלטים על הבתים של חפים מפשע, בושה וחרפה".

מהמשטרה נמסר שלאחר תחקור ראשוני, המפגינים "החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה בתוך כך, ניתנה הוראה על פיזורה. המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר, במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום".  

עוד הוסיפו כי "מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע". 
כסיף בתגובה העלה תמונה בחשבון הטוויטר שלו, בה הוא משוחח עם שוטר, וכתב בתיאור: "במשטרה משקרים שלא ידעו שאני חבר כנסת. בתמונה: 20 דק' לפני האלימות,שיחה שלי עם מפקד הכוח".