מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב"איפה הכסף" ברדיו 103FM, והסביר על התוכנית החדשה מטעם שירות התעסוקה, על מנת להאריך את דמי האבטלה שאמורים להגיע לסיומם בחודש יוני ולעשות שימוש אחר במודל החל"ת.  "נפחית את גובה דמי האבטלה ונצטרך הוכחה לכך שאדם מחפש עבודה באמת. חשוב לדעת שבראשון ליולי אין לאף אחד רשת ביטחון".

גאור הסביר: "אנו מדברים על קיצור תקופת הארכת הזכאות לכל מי שלא ישוב לעבודה עד סוף יוני, הארכה דיפרנציאלית על פי גיל ומצב משפחתי, הפחתה הדרגתית של גובה דמי אבטלה, 10% מדי חודש והקשחה מסוימת במבחן התעסוקה שמבוצע היום".

לדבריו, שלא כפי שהיה, כעת על מנת לקבל את דמי האבטלה יש צורך "להוכיח" שאדם מחפש עבודה ואינו עושה זאת רק במסגרת שירות התעסוקה, תוך השתתפות בקורסים, הכשרות וציין: "מי שישתתף בקורסים שאנו מציעים, שכמובן יתאים לאיש ולמעסיקים, יקבל גם דמי מחיה בתקופת הלימודים".

באשר לדורשי העבודה הצעירים וחסרי הניסיון, בחלקם, הבהיר: "יש לנו הרבה מאוד הצעות עבודה ונציע להם גם הכשרות כדי לשפר את המיומנויות שלהם ואת העתיד המקצועי שלהם, כדי שלא 'נאבד' אותם".

לבסוף טען: "התכנית הזאת יכולה בהחלט לעודד את אותם צעירים ובכלל, להחזיר אנשים חזרה למעגל העבודה. עלויות התוכנית הן בעיקר כל נושא ההכשרות, גם האוצר מכירים את ההצעות שלנו לגבי היקף התקציבים שאנו חושבים שאנו צריכים. רק בחודש שעבר הצלחנו לבצע כששת אלפים השמות, בכל שנת 2020 בתקופת הקורונה שלח מעל 52 אלף עובדים למעסיקים. זה אכן לא פותר את כל הבעיות של המעסיקים".

רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)
רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)