מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול אגף השיקום ביום שני מוסיף להיות אנוש. כך הודיע היום (רביעי) המרכז הרפואי שיבא. עוד מסר בית החולים כי הוא ממשיך להיות מורדם ומונשם.בתוך כך, עשרות בני אדם הגיעו הבוקר לעמוד בצפירה מול משרד הביטחון בפתח תקווה, זאת כמחווה לסעידיאן.

אתמול קיים שר הביטחון, בני גנץ, דיון חירום בעניינו של סעידיאן, במהלכו הוצגו ממצאי התחקיר הראשוני של האירוע הקשה. במסגרת זו, הוחלט כי תוקם ועדת בדיקה פנימית של משרד הביטחון, בראשה יעמוד ראש אגף התכנון במשרד, אל"מ (מיל') אליעז קרני. 

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, שהציג את ממצאי התחקור הראשוני במהלך הדיון, הנחה את צוות בדיקת האירוע להגיש מסקנות ראשוניות בימים הקרובים ובמקביל הנחה להמשיך להעניק את מלוא הסיוע הנדרש לאיציק ולמשפחתו. בסיכום הדיון אמר: "מדובר באירוע מטלטל וקשה ביותר, זו חובתו משרד הביטחון לממש את החוב המוסרי של מדינת ישראל לטפל ולשקם את אלה שנשלחו להגנתה ואנו נחושים להביא לשינוי מהותי". 

מפגינים למען איציק סעידיאן (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים למען איציק סעידיאן (צילום: אבשלום ששוני)

"משרד הביטחון מתפלל לשלומו של נכה צה"ל איציק סעידיאן, ועומד ברגעים קשים אלה לצד משפחתו בבית החולים. מדובר באירוע קשה מאוד, המזעזע כל בן אנוש", נמסר מהמשרד. "איציק, נכה צה"ל המטופל על ידי משרד הביטחון, חווה מצוקה שהובילה אותו למעשה נואש, הנורא מכל".

המקרה הקשה אירע שלשום, כאמור, בסביבות השעה 18:00, אז הגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, ואמר למאבטח בכניסה כי זומן לוועדה רפואית. בתחקיר התברר כי לא נקבעה ועדה רפואית בעניינו. סעידיאן אמר כי הוא מבקש להמתין מחוץ לבניין לעורך דינו, כאשר לפתע הוציא שני בקבוקים עם חומר דליק, שפך על בגדיו את החומר והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון רצו מיד לעברו, ובאמצעות מטפי כיבוי השתלטו על האש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את כוחות ההצלה.

סעידיאן, בן 26, מוכר באגף השיקום בדרגת נכות של 25% לצמיתות בגין פוסט טראומה ממבצע "צוק איתן". סעידיאן הגיש ביוני 2017 בקשה להכרה בו כנכה צה"ל, והוכר בוועדה רפואית בשנת 2018 רטרואקטיבית מיום שחרורו ב-2016. ‏סעידיאן עירער על אחוזי נכותו לוועדה עליונה, אשר קיימה שתי ישיבות בעניינו ובסופן לא שינתה את החלטת הוועדה הרפואית וקבעה את אחוזי נכותו ל-25% לצמיתות. בנוסף לטיפול באמצעות אגף השיקום, טופל סעידיאן גם במסגרות שונות בקהילה, ונעשו מאמצים לסייע לו גם במישור הכלכלי-רווחתי.