שלושה מפגינים נעצרו אתמול בלילה ביפו לאחר שהפרו את הסדר בעקבות תקיפתו של ראש ישיבת ההסדר בשכונת עג'מי, הרב אליהו מאלי, על ידי צעירים ערבים. בהפגנה השתתפו יהודים לצד ערבים ובשלב מסוים הסלימה המחאה, כשמפגינים ערבים השליכו אבנים לעבר השוטרים, ירו זיקוקים והבעירו פחי אשפה. כתוצאה מהאירוע נפצעו שני שוטרים באורח קל. זאב שרון, ראש המכינה הקדם-צבאית "ארזי הלבנון" ביפו, התייחס היום (שני) לתקיפת הרב ולמהומות האלימות ואמר כי התושבים במקום נהנים מדו-קיום ו"חיים עם הערבים בשלום".

"יש לנו פורום של כל ראשי המכינות. דתיים וחילוניים, שמאלנים וימנים, אנחנו חברים ממש טובים", אמר שרון והסביר מה הביא אותו ליפו: "כראש מכינה שנמצאת בשכונת עג'מי ביפו הריני להכריז בזאת הגענו ליפו כי היא יפה. הגענו ליפו כדי לחדש את החיים היהודיים. כי יש כאן בתי כנסת ריקים, אוכלוסיה מזדקנת וצעירים שעזבו. וזה פשוט זול. לא ערבים ולא התנחלויות ולא כל הסיפורים שאתם שומעים בתקשורת".

הוא הוסיף כי "הגבאים מתחננים שנבוא כי בתי הכנסת עומדים שוממים. הערבים לא היו במחשבה שלנו. אולי זו גזענות אבל הקטע הלאומני זה שטויות. זה חלק מהתוכנית במכינה. רצינו לראות חברה מגוונת, רב תרבותיות, שהחבר'ה יראו איך חיים בעיר יהודים לצד ערבים והכל בסדר".

"אנחנו חיים פה עם הערבים בשלום", הוסיף שרון. "אם יהודי היה תוקף אותי הייתי תוקף אותו בחזרה. זה לא בגלל שהוא ערבי. אנחנו ביפו, גרים בלב ישראל, קונים פה דירות. זו פשוט עזות מצח, חוצפה, לא משנה אם זה היה יהודי או ערבי".