יעקב (שם בדוי) ובנו הותקפו באכזריות על ידי מספר בני מיעוטים ביפו, בעת שנסעו ברכבם ברחובות העיר בשבוע שעבר. התוקפים הכו אותו, איימו עליו ועל בנו במברג, ואף נמלטו מהמקום בסוף התקרית, תוך כדי שהם נוגחים ברכב המשפחה. יעקב התארח בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ושיתף בתחושותיו הקשות.

יעקב סיפר על השתלשלות האירועים שהובילו לאשפוזו. הוא סיפר כי היה זה יום שגרתי, בו נסע מבת ים לכיוון יפו. באחד הרחובות בעיר, החליט לעקוף משאית שנסעה לאיטה ולא ידע כי פעולה זו עשויה לעלות לו בחייו. המשאית המשיכה בנסיעה אחריו, אותתה לו מספר פעמים לעצור בצד עד שהתרצה.

הוא סיפר כי מהמשאית יצאו שני גברים, "הרגשתי שיש פה משהו לא בסדר. הכנסתי מהלך ובאתי לנסוע, לצערי מההתרגשות כבה לי המנוע. זה עלה לי ביוקר. בלי שום התרעה, בלי לשאול, פשוט נכנס עם הגוף שלו לתוך האוטו, החלון שלי היה פתוח, והכניס לי מכות רצח בפנים". הוא נזכר כיצד אותו נהג משאית שבר את משקפיו והימם אותו. במקביל, הבחור השני שהיה במשאית, דפק בחוזקה על השמשות בצד השני של הרכב, בו ישב בנו בן ה-28.

בעת שהוכה באכזריות, ניסה יעקב להימלט מן הרכב ולהתיר את חגורתו שננעלה אך ללא הצלחה. "בסופו של דבר ניסיתי לנעול את האוטו, את השמשה. הוא המשיך להכות אותי, פתח את הדלת, תפס אותי מהחולצה והשכיב אותי על המדרכה. התחילו בעיטות בפנים, בידיים ובגוף. הבחור השני בא, שניהם ביחד פירקו אותי ברצפה במכות. הבחור הצעיר, עם הרגל שלו ונעלי עבודה, דפק לי את הנעליים שלו על שורש כף היד. פשוט הרגשתי שאני באותו רגע עומד להתעלף, כאבי תופת בידיים. לא הצלחתי להזיז את האצבעות, ועם היד הבריאה תפסתי את הבגד שלו והצלחתי להתרומם, לנסות לברוח, כי אני ראיתי מוות בעיניים".

אם לא די בכך, הוא שיתף כי כאשר ניסה לברוח, השניים "רדפו אחריי עם מברג, רצו לדקור אותי. צעקתי לבן שלי 'אל תתערב, יהיה פה רצח'". יעקב ציין כי נהג המשאית האשים אותו בכך ששבר את הביצים שהעביר, והודה: "לא הייתה לי הזדמנות. הייתי מתנצל. לא עולה לי כסף להתנצל אבל בראש שלי אני יודע שהייתי הכי בסדר גמור. אולי בטעות אמרתי לו 'בן זונה מה עשיתי לך'? אז בגלל הקללה זה הפך להיות 'אני בן זונה?' בשבילם זה פחיתות כבוד. אחרי שהם ברחו, הם דפקו לי את האוטו. הזיזו לי את האוטו".

במקום נכחו עוד אנשים, כך מספר יעקב, אך הם לא התערבו. הוא הבהיר כי הוא לא כועס על כך, "אני מבין גם אותם". כתוצאה מהלינץ', יעקב אושפז בבית החולים עם חבלות. "4-3 ימים לא יכולתי לאכול ולשתות כי הלסת שלי הייתה נפוחה. הייתי צריך לשתות רק נוזלים. אני בפחד, בשביל זה אני מדבר בשם בדוי ולא רציתי להצטלם. הם אמרו לי 'אנחנו לא גמרנו איתך'. לפני שבוע מישהו נכנס לחבר שלי ברכב וכשהוא בא להתלונן, השוטר אמר לו 'אתה בטוח שאתה רוצה להתלונן'? החבר אמר לי 'אל תתקרב אליהם'".

לסיום, אמר יעקב: "אם אתה נכנס ליפו אתה צריך להבין שנכנסת להם לתוך הבית, וכל התמרורים בסביבה זה רק המלצה. אני מקווה שאף אחד לא יעבור את זה".

צעיר שנקלע למהומות ביפו וניצל מלינץ': "זה מצב הישרדות - לצאת ולברוח"

ניב (שם בדוי), צעיר המתגורר בתל אביב, הצליח להינצל מלינץ' ביפו, לאחר שהותקף במהלך המהומות האלימות בעיר בשבוע האחרון. בתיעוד מצולם נראו התוקפים כשהם מתקרבים לרכבו של ניב ומשליכים לעברו אבנים. ניב סיפר הבוקר על רגעי האימה בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

בפתח הראיון סיפר ניב כי רק רצה לקנות גלידה, אך לרוע מזלו נקלע ללינץ' והיה נתון בסכנת חיים: "הפגיעות הן לא בגוף, אלא נפשיות. אני עדיין מעכל את מה שקרה, ולא מאמין. ניגש אליי רעול פנים שחבט בי ברכב, אומר 'איך יש לך אומץ להיכנס לפה?' אמרתי לו 'אני רוצה לברוח'. נעלתי את עצמי באוטו, ואני לא זוכר מהרגע הזה".

הפרות סדר ביפו (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

כעבור כדקה שב ניב להכרה, "בגלל מכה של אבנים ועשן", לדבריו. "הכל היה פרוץ ופתוח ועוד שנייה שולפים אותי, זה היה עניין של שניה וחצי לזחול החוצה מהאוטו ולצאת מהמלכודת שאני נמצא בה. אני מתעורר מהעילפון ומוצא את עצמי מתחת להגה, פותח את האוטו, נוגע ברצפה, זוחל. ניסיתי להתקשר למשטרה אבל אין סיכוי לתפקד נורמלי. זה מצב הישרדות - לצאת ולברוח. אני בשנייה זוחל ומתחיל לרוץ באמוק, רואה את חמישה אנשים שצועקים לי 'כנס לחנות'".

האנשים, ערבים, ככל הנראה תושבי האזור, הכניסו אותו לחנות שלהם, שם הגנו עליו. "ניסיתי להבין, אם הם לא היו שם - איך זה היה נגמר?", אמר ניב.

לאחר האירוע נתקל ניב בתחנת המשטרה בעצורים, עליהם אמר: "הם באים מאורגנים עם עורכי דין, צריך להבין את הדבר הזה. יש את יפו שרוצים לחיות ולעבוד, ויש את האנשים שרוצים לחרב, לגדף ולהרוס כל חלקה טובה שזה התנועה האסלאמית. דיברתי איתם בערבית, 'מה אני קשור לפוליטיקה? למה היו צריכים לתקוף אותי?' התשובה הצינית הייתה 'המתנחלים, זה בגללם'".

לאנשים שהצילו אותו ביקש לומר "תודה רבה, זה מה שאני הייתי עושה, זה מובן מאליו. אנושיות לכל דבר ועניין".