כשברחבי הארץ מנסים בחודשיים האחרונים לחזור לשגרה, סוף השבוע האחרון הוכיח כי השגרה של תושבי עוטף עזה שונה מאוד מזו של שאר אזרחי הארץ.

עמותת מחשבה טובה, הפועלת להנגשת טכנולוגיה בפריפריה, יזמה, בשיתוף מרכז החוסן בשדרות, תוכנית חדשה שמטרתה להעצים ולקדם את חוסנם האישי של ילדי העיר. הילדים, מכתות ג'־ד' בכל בתי הספר בעיר, לומדים להשתמש בכלים טכנולוגיים ככלי הבעה והתמודדות עם משברים.

התוכנית מתמקדת בתכנים הלקוחים מתוך עולם החוסן, בדגש על התמודדות עם מצבי משבר, הכוחות הפנימיים והחיצוניים שיכולים לסייע במצבים מורכבים, וכן כלים להעצמה וליכולת השפעה על מעגלים נוספים. במפגשים עצמם נוכחת מדריכה של מחשבה טובה, שאחראית על התחום הטכנולוגי יחד עם מטפל מטעם מרכז החוסן האחראי על התחום הטיפולי.

שריפה לאחר נפילת רקטה בשדרות (צילום: רויטרס)
שריפה לאחר נפילת רקטה בשדרות (צילום: רויטרס)


אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה, מספרת: "הטכנולוגיה מהווה כלי ליצירה והבעה, שמותאם לתקופה ולנוכחות של ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות. היא רלוונטית לכל סיטואציה מורכבת הדורשת דרכים לחיזוק החוסן האישי, התמודדות בתקופת קורונה, התמודדויות חברתיות, לימודיות ועוד".

אחד המטפלים, אשר מנחה בסדנת שגרירי חוסן, הוסיף: "תפיסת הסדנה היא כי הילדים יכולים לתפוס תפקיד, להיות שגרירים של חוסן, ואנחנו מזמינים אותם ואת הוריהם להשתמש בכלים שלמדו ולשתף בהם את בני הבית".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי מסכם: "אני מברך על החיבור של יחידת החדשנות העירונית עם מרכז החוסן ועמותת מחשבה טובה, שמאפשר פעילות טכנולוגית מקסימה ויצירתית לתלמידים שלנו במטרה להעצים את החוסן שלהם, במיוחד בימים מתוחים אלה".