בשבועות האחרונים רץ ברשתות החברתיות קמפיין גיוס המונים לנערה צעירה ששמה אריאלה בלובשטיין (16). לאריאלה סיפור חיים לא פשוט, והיא נולדה ללא אוזן שמאל. בשבועות האחרונים החלה לגייס כספים על מנת שתוכל לטוס לניתוח מיוחד ומסוכן בחו"ל שיעזור לה לשמוע בצד "הפגום".

עמותת אחד מעשר שמה לעצמה להעלות למודעות את הבעיות שעמן מתמודד ציבור כבדי השמיעה והחירשים בישראל, ההתמודדות עם הקשיים הפיזיים והנפשיים - שעיקרם בושה ודחיית הטיפול בשל חשש מתגובות הסביבה.

"ראינו את הקמפיין, ויחד עם יועץ השמיעה שלנו, יהונתן רוט, הענקנו לאריאלה בתרומה מכשיר שמיעה בעל טכנולוגיה מפותחת, שגורם לאריאלה לשמוע מהצד הבעייתי. מכשיר השמיעה מובנה על משקפי ראייה מיוחדים, ובעזרת הרכבתם יכולה אריאלה לשמוע", מספרים בעמותה.

אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים, כמו גם אריאלה, לרוב לא מכירים את פתרונות השמיעה הקיימים בשוק, שיכולים לשפר משמעותית את איכות חייהם. אריאלה נולדה עם תסמונת נדירה שמנעה מאוזן ומלסת ימין שלה להתפתח, דבר שגרם לירידה בשמיעתה ובראייתה. כמו כן, כשהייתה בת ארבע אביה עזב אותה, וכשנה לאחר מכן עברה תאונת דרכים. אם לא די בכך - נאלצה להתמודד עם מחלת הסרטן ולצלוח אותה, אך כל הדברים הללו לא הצליחו להוריד את חיוכה ולגרוע מהאופטימיות שלה.

לאחר שנים של התמודדות עם בעיות שמיעה וראייה, החליטה אריאלה לבצע צעד משמעותי ולטוס לארה"ב לעבור ניתוח מסובך ומורכב שיעזור לה לשמוע בצד שבו אינה שומעת. בעודה באמצע קמפיין גיוס הכספים, קיבלה שיחת טלפון מפתיעה מעמותת אחד מעשר, ובה נאמר לה כי העמותה, יחד עם חברת גל מכשירי שמיעה, תורמת לה מכשיר שמיעה מיוחד בעל טכנולוגיה מפותחת שיעזור לה לשמוע מהצד "הבעייתי".

"במשך כל חיי ניסיתי עשרות מכשירי שמיעה, אך אף אחד מהם לא הצליח להעניק לי פתרון ראוי לבעיה. הפתרון שהעניקה לי העמותה שינה את חיי מקצה לקצה - אני יכולה לשמוע אחרי 16 שנים, זה שינוי אדיר בחיי", מספרת אריאלה.

המכשיר מחובר למשקפי הראייה החדשים שקיבלה, והטכנולוגיה מצליחה להתחבר לתדר ולגרום לעצבים לשמוע. "ברגע שנחשפתי לקמפיין גיוס הכספים של אריאלה ברשתות החברתיות, ידעתי שאנחנו יכולים להעניק לה את הפתרון הטוב ביותר עבורה", מספר רוט ומסכם: "אנחנו מאמינים שלכל כבד שמיעה יש פתרון שמיעה שיכול לשנות את חייו. מכשירי השמיעה בשנים האחרונות עברו שינוי אדיר, והם בעלי טכנולוגיות מפותחות שבעבר היה אפשר רק לחלום עליהן. הפתרון שהענקנו לאריאלה משנה את חייה מקצה לקצה".