אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על המהומות בעירו ועל ההחלטה להוריד את המחסומים. לטענתו "העניין הוא לא אם יש או אין מחסום, כי מלכתחילה לא הבנתי מה היה העניין הגדול לשים את המחסומים. אני חי פה 24 שנים מעולם לא היו מחסומים, אני מבין את הרעיון מאחורי, אבל זה לא כזה משמעותי. הרעיון היה לאפשר למשטרה אם חס וחלילה יהודי יכנס בזמן הפיזור וימצא בלב השער, יהיה קל למשטרה להגיע ולחלץ אותו, אבל כמה פעמים זה קרה? כמעט בכלל".

שער שכם, דוברות המשטרה

הוא הוסיף כי "אני בטוח שעוד היום בערב, למרות שאין מחסומים, וגם מחרתיים המהומות ימשכו והכל היה רק תירוץ להתחממות שהחמאס גרר אותנו אליה, ועוד ארגון שנקרא חייזב אל תחריר. יש בחירות ברשות הפלסטינית והכול נובע מזה, תקראו את הרשתות החברתיות של הערבים, הכול כתוב שם. הקריאות התחילו עוד הרבה לפני הרמדאן ולפני ששמו מחסום אחד בשער שכם".

לדבריו, "האייטם צריך להיות – איך הגענו עד הלום שמשטרת ירושלים ידיה כבולות והיא לא מסוגלת לשמור על הביטחון של היהודים וגם של שאינם יהודי בירושלים בירת ישראל. זו השאלה היחידה שאותה מטרידה. התשובות שאני קיבלתי משני  קצינים בכירים בירושלים היא ששנה פלוס של הפגנות בכל הארץ גם בירושלים הובילו לכך שלמשטרה אין כמעט יכולת מבחינת בתי המשפט לצמצם את הדבר הקדוש ביותר וזה חופש הביטוי של כל אזרח בישראל ולכן קשה לצמצם את אזורי ההפגנות ואת כמות המשתתפים וכמובן את האסקלציה שיכולה לבוא מזה".

הדבר השני, לדבריהם, הוא אפקט אלאור אזריה: "שלושה שוטרים באירועים שונים שמנסים לחטוף להם את הנשק ושלושתם לא מעיזים ולא חושבים לירות באוויר, יש לנו משהו דפוק לגמרי בסיסטם, לגמרי. הדבר הראשון שמלמדים אותך בטירונות זה שאם מנסים לחטוף ממך את הנשק אתה משתמש בנשק כנגד התוקף, הרי לא להרוג אבל לפחות לירות באוויר, משהו".

בנוגע לגט הכריתות של הביביסטים על הציונות הדתית, השיב קינג: "מעניין את הסבתא שלי, הביביסטים האלה כל אחד ברמתו הוא כנראה אין להם גבול שמבחינתו אסור לחצות אותו ולשמחתי הרבה לציונות הדתית יש גבולות שלא חוצים. אני חושב שגם בנט ואני אומר את זה משיחות עם אנשים כולל ברשימה ושקרובים אליו, אני לא מאמין שבנט ילך בשום קונסטלציה שתהיה למהלך שנתמך על ידי רשימה ערבית".

בהמשך, תקף א נתניהו כאשר אמר כי "אני טוען שביבי הוא איש שמאל ולכן כל מועמד שיבוא, שמעולם לא מסר מטר אחד מארץ ישראל, עדיף לי על ביבי נתניהו שמסר את חברון, יריחו, גוש קטיף, צפון השומרון ועוד היד נטויה. מה הבעיה של סער? הוא הבטיח שהוא לא ישב עם נתניהו ושלא ישב עם הערבים, או שהוא מתפטר ואז לא מפר שום הבטחה או שיפר אחת הבטחות, אני מקווה שסער שהוא איש ימין שמקורו מהימין איש תחייה אני מקווה שהוא יעדיף את האלטרנטיבה הפחות טובה, להפר את ההבטחה שלא ישב עם נתניהו".