שישה בני אדם, אחד במצב בינוני וחמישה במצב קל פונו היום (רביעי) לבית החולים "אסף הרופא" בעקבות שריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים ברחוב שלמה קפלנסקי בראשון לציון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע העניקו להם טיפול רפואי ודיווחו על סימני שאיפת עשן.

בין הנפגעים פקח ופקחית של עיריית ראשון אשר מתחקיר ראשוני עולה כי הגיעו ביחד עם השוטרים ורצו לדירה בקומה הרביעית כדי לחלץ ילד בן 12 שהיה לכוד בדירה הבוערת. במהלך פעולות החילוץ נפגעו השניים משאיפת עשן. השוטרים שהגיעו למקום, מפקח מאור רוקנשטיין ממשטרת ראשל"צ ורס"ר דולב מרדכי מיאחב"ל, חילצו את הילד ונזקקו אף הם לטיפול רפואי בבית החולים.

רס"ר מרדכי: "קיבלנו קריאה לילד לכוד, עליתי  לדירה, ניסיתי לתפוס את הילד אך לא הצלחתי. עליתי לגג, ראיתי את הילד על אדן החלון, הוא עמד על המזגן, היה עשן חזק. אני ועוד מישהו לקחנו חבל וקשרנו לולאה, הילד לקח אותה וככה חילצנו אותו".

המפקח רוקנשטיין: "רצתי לכיוון הפיר, איפה שהחיבור בין הקומה הרביעית לגג, עליתי לסולם וקיבלתי את הילד, הילד בקושי היה יכול לתפקד. הורדתי אותו למישהו אחר שייקח אותו למטה ואז צעקו לי שהשוטר לא מצליח להחזיק את עצמו. רצתי בחזרה וראיתי שהוא ממש מתמוטט, אז הרמתי אותו והורדתי אותו מהגג למטה לקבלת טיפול רפואי".

חובש בכיר במד"א אלחנן רוט סיפר: "הגענו לבניין המגורים וראינו עשן סמיך מאוד יוצא מהדירה שבקומה החמישית. בתוך הדירה נלכד נער ואנשים שהיו במקום עלו לחלץ אותו. לאחר שכולם יצאו מהבניין, הענקנו להם טיפול רפואי מתקדם בשטח ופינינו אותם לבית החולים עם סימני שאיפת עשן". 

זירת השריפה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת השריפה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

מושיקו מוסקוביץ, ראש אג"מ של איחוד הצלה מסר: "הגענו לזירה יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה לסייע לנפגעים שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. לאחר הסיוע הראשוני בזירה כלל הנפגעים פונו ל'אסף הרופא' בצריפין".