ההכנות לקראת ההילולה השנתית במירון נמשכות כל עת, כאשר המשטרה הודיעה היום (חמישי) על מעצרם והרחקתם של שני חוגגים שהפריעו לעבודת השוטרים בהכנות במתחם הנשים. השניים נלקחו לחקירה בתחנה, בסיומה שוחררו. 

במשטרה ציינו כי "כלקח מהילולות קודמות בהם היה דוחק גדול במתחם הנשים שאף הביא לפנוי חלק מהמתפללות לטיפול רפואי מציל חיים. מבוצעים השנה שינויים בתנועת המתפללות במתחם שיאפשרו צמצום זמן השהיה במקום ותנועה זורמת תוך מניעת העומסים והדוחק ממנו סבלו המתפללות".

בהמשך קראו למתפללות לגלות אחריות, ולרבנים הנכבדים להנחות על צימצום השהות במתחם על מנת להבטיח את בטיחותן, ולאפשר לכל המתפללות הממתינות לעיתים אף שעות בכניסה - להיכנס, להתפלל ולצאת. עוד הדגישו במשטרה כי חוגגים שלא יישמעו להוראות השוטרים - יורחקו מהמקום. 

"על החוגגים ומנהיגיהם לגלות אחריות ולמנוע הישנות מקרים מצערים מסוג זה המעכירים את האוירה בארוע כה חגגי ושמח ועלולים להתפתח לסכנת חיים", סיכמו במשטרה.

ראש מועצת מרום גליל, עמית סופר, סיפר לאלון גל וליאת רון ב-103fm על ההיערכות באזור לקראת ההילולה. "צריך לומר שלפני הכול המועצה האזורית מרום הגליל מברכת את עולי מירון, האירוע הזה הוא האירוע הכי גדול בארץ, המקום השני המתויר בישראל, שני לכותל. השנה כמובן בשבילנו מקבל משמעות מיוחדת ובכלל שונה משאר הארץ. יש לזה כמובן מחירים אבל בגדול התיירות משגשגת במרום הגליל".

"היערכות לאירוע כזה נמשכת מספר חודשים, בעיקר מי שמנהל את האירוע זו משטרת ישראל שעושה עבודה טובה ואינטנסיבית. שמעתי קודם את השיחה, הוא אמר מי מנהל את האירוע? זו שאלה שתמיד עולה בהיערכות, מי לוקח אחריות על האירוע, בסופו של יום מי שלוקח את האחריות זו משטרת ישראל".

"ל"ג בעומר במרום הגליל לא דומה לשאר המדינה, ברוב המדינה מדליקים מדורה, במרום הגליל תושבים נכלאים בביתם בלי יכולת להתנייד עד שמסתיימת ההילולה, הגבלת תנועה, ביטול הלימודים. אנחנו כל שנה מוצאים עצמנו מחלצים גננות ומורים ממחסומי המשטרה".

על החשש מפני הווריאנט ההודי אמר: "במרום הגליל רוב האוכלוסייה מחוסנת וכעת ללא שום יכולת בקרה צפויים להגיע המונים, בשנה כתיקונה הטווח היה של 12-24 שעות, השנה כי זה יוצא ערב שבת זה אפילו נמשך פחות, 12-14 שעות. צפויים להגיע פיק משמעותי, אני לא יכול לומר שאני לא חושש. מקנן פה החשש. המסה היא בלילה".

"יש עוד דאגה בגלל הצפיפות שתהיה השנה, מי גם שביקר בהילולה יודע שמתחילים לצעוד וההמון נושא אותך כמו נחל. יש גם כמובן היבטים משמחים בהילולה, מעבר ליום הקדוש. התיירות פורחת באזור, במיוחד בתקופה שהטבע פורח".