התגובות לאירוע בהר מירון: האסון במהלך ההילולה הלילה (שישי) בקברו של רבי שמעון בר יוחאי עורר תגובות רבות, המבקשות את רפואת הפצועים ושולחות תנחומים למשפחות הנפגעים וההרוגים. בין התגובות נשמעו קריאות לפתוח בחקירת האירוע וכן ביקורת רבה על כך ש"הכתובת הייתה על הקיר" וניתן היה למנוע את האסון הקשה.

נשיא המדינה, רובי ריבלין, צייץ בתחילת האירוע כי הוא "מתפלל לרפואת הפצועים". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

שר הביטחון, בני גנץ, מסר בתגובה לאסון: "‏בשעה הקשה הזו, אין מילים שיכולות לנחם ואין מילים שיכולות לתאר את גודל הכאב מהאסון הנורא בהר מירון. מעומק ליבי, אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל ומתפלל להחלמתם של הפצועים".

הוא הוסיף כי "‏מאז הלילה פעלו כוחות הביטחון, החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, פיקוד הצפון וחיל האוויר שכם אל שכם עם המשטרה וכל הכוחות בשטח בכדי להציל חיי אדם. זו שעה קשה וליבנו עם המשפחות. יש לנו מחוייבות עליונה לחקור ולבדוק את הכשלים, להפיק לקחים ולהטמיעם כדי שאסון כזה לעולם לא יחזור".

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "משרד הבריאות ואני עוקבים משעות הלילה אחר אסון מירון הנורא. בתי החולים וארגוני ההצלה עושים עבודת קודש לטפל בנפגעים. לבנו עם משפחות ההרוגים בשעה קשה זו".

בהמשך, מסר הצהרה לתקשורת על האסון מבית החולים זיו בצפת: "זה לא הזמן לפתוח בוויכוחים מי אחראי על מה. משרד הבריאות העביר הנחיות בנושא קורונה. חלק גדול מהפצועים השתחררו, הטיפול המהיר לא היה מקרי, אתמול נערך כאן תרגיל היערכות. כשהצוות הוזעק באמצע הלילה הם ידעו לקראת מה הם באים". ודאי שנבדוק כממשלה מה קרה שם, אבל כרגע הלב עם המשפחות והפצועים", אמר אדלשטיין.

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שנכח באירוע אמש טרם האסון הנורא, אמר בביקור בזירה: "אסון נוראי אירע אמש במירון. ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה".

הוא הוסיף: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים. בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים". 

שר הפנים אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד. הפך לאבל מחולנו. אני קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם".

שר הדתות הרב יעקב אביטן מסר: "הלב שבור ומרוסק נוכח האסון הכבד מנשוא שפקד אותנו בעיצומה של הילולת רשב״י במירון. חלום בלהות התממש לנגד עינינו כאשר עשרות יהודים יקרים, בינהם נערים וילדים קיפדו את חייהם בתוך ההמון הרב". 

הוא הוסיף: "בשעות קשות אלו בהן המשפחות האבלות מוכות הלם ויגון, ופצועים רבים נאבקים על חייהם בבתי החולים, אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואתם ולפעול ולסייע ככל הניתן למשפחות הדואבות".

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר: "כולנו דואבים וכואבים את האסון הנורא שאירע הלילה בהר מירון, כאשר מי שבאו למירון באהבת חינם וברצון לקדש שם שמים מצאו את מותם ורבים אחרים נפצעו. תנחומי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים. אנו מחזקים את ידיכם. כולנו ביחד בשעה קשה זו".

שרת התחבורה, מירי רגב, כתבה כי היא "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה: בלתי נתפס. כולנו מאוחדים סביב משפחות ההרוגים באסון הכבד. מתפללת לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם. הלב מסרב להאמין".

שר הכלכלה עמיר פרץ כתב: "הדעת לא מסוגלת לעכל את האסון הכבד הלילה בהילולות הרשב״י במירון. האירוע חייב להבדק ולהחקר כדי למנוע את האירוע הבא, אך ברגעים אלה ליבינו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהם שבקשו לקיים את מצוות החג לאחר שנה לא רגילה, ובאו להודות על כך שהמגפה מאחורינו". 

הוא הוסיף: "אנו נושאים תפילה להחלמתם המהירה והמלאה של הפצועים. עכשיו חייבים לפעול לפינוי בטוח כדי שלא יפגעו אנשים נוספים. יהי זכרם של ההרוגים ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים".

יו"ר האופוזיציה ויש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "זהו לילה קשה ועצוב. אני עוקב בדאגה, כאב וחרדה אחר האסון הנורא שירע בעת ההילולה במירון". י"ור ועדת חוץ וביטחון ח"כ אורנה ברביבאי הוסיפה: "צופה בחוסר האונים של אלפי אנשים ללא מענה גם בשעה זאת. מי לעזאזל מנהל את החדלון הזה?".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה: "‏אסון כבד. לילה נורא. הלב ממאן להאמין. שולחת ניחומים מעומק הלב למשפחות וחיזוק ידיים באיחולי החלמה לפצועים. כמה קשה ועצוב".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: "לילה עם בשורות קשות במיוחד. אני מייחל להחלמת הפצועים במהרה ושולח תנחומיי למשפחות ההרוגים".

יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער מסר: "הלב נשבר אל מול האסון הכבד במירון. תנחומי למשפחות ההרוגים שאיבדו את יקיריהן. איחולי החלמה לפצועים". ח"כ יפעת שאשא ביטון הוסיפה: "אסון נוראי. רואה שוב ושוב את התמונות והמחשבה על מה שהרגישו האנשים שנדחסו ונחנקו שם לא מרפה. ילדים והורים חסרי אונים. עצב גדול. רפואה שלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אסון כבד מנשוא בקבר רשב״י. עם ישראל מאוחד כולו בתפילה למען הנפגעים". ח"כ איילת שקד הוסיפה: "בוקר עצוב, קשה ומצמרר. 44 לוויות. יש רגעים שהמילים קטנות מלהכיל את האסון הנורא".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מסר: "אסון מחריד. עוקב בזעזוע אחר מאמצי ההצלה והפינוי. לבי עם הפצועים והמשפחות ההמומות. יחד עם ישראל כולה אני מייחל לרפואת הנפגעים, ושולח ניחומים לאבלים הרבים. כאב גדול".

ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "אסון מחריד ובלתי נתפס במירון הלילה. לא מסוגלת לדמיין מה עובר כרגע על משפחות שעדיין לא יודעות מה קרה לקרובים וילדים. יש צורך בחקירה והסקת מסקנות אבל היום ניחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים באסון הקשה הזה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כתב: "ליבי עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן הלילה, ומייחל החלמת הפצועים. על הממשלה לחקור את המחדלים שהובילו לאסון הקשה, החל מאישור ההתקהלות ללא תשתית מתאימה ועד לניהול האירוע בזמן אמת".

ח"כ אחמד טיבי כתב: "אסון נורא . צער עמוק על מי שנספו ביום שבאו לשמוח בחגם. ליבי עם המשפחות. מאחל החלמה לפצועים. תנחומיי על האובדן הכבד".

ח"כ עאידה תומא סלימאן הוסיפה: "האסון שקרה הלילה מחריד. תמונות האנשים שנחנקים למוות בזמן שמציינים חג היא בלתי נתפסת. אני מאחלת החלמה לפצועים ונחמה למשפחות הנפטרים".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, כתב: "כאב עצום ואבל גדול. יום חג במירון שהפך לאסון כבד למדינת ישראל כולה. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. הלב נשבר".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מסר: "אסון בלתי נתפס, הלב נשבר. עשרות מתפללים שהגיעו למירון כדי לקבל את ברכתו של גדול התנאים, רבי שמעון בר יוחאי, לא חזרו לביתם וקיפחו את חייהם. מחובתנו להבין ולברר מה בדיוק קרה שם כדי למנוע אסון נוראי שכזה בעתיד. כואב עם משפחות ההרוגים ומתפלל להחלמת הפצועים".

ח"כ איתמר בן גביר קרא: "זו לא העת להפנות אצבע מאשימה עוד לפני קיום בדיקה יסודית של התנהלות האחראים, אבל המשטרה אינה יכולה לחקור את עצמה. על ממשלת ישראל להורות הבוקר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

הרב הראשי הרב יצחק יוסף, מסר: "המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים״. ״אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויה״ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".

הרב הראשי לשעבר, הרב דוד לאו, אמר בריאיון בגל"צ: "בוקר מאוד מאוד קשה, מה שנקרא מאיגרא רמה של חגיגות ל"ג בעומר לבירה עמיקתא של האסון הזה, שקשה מאוד למצוא מילים להגדיר אותו. זה מידנו בה, לא קורונה, לא מלחמה או אינתיפאדה, זה דבר שהבאנו על עצמנו ואולי יכולנו למנוע, עובדה שבשנים קודמות מעולם לא היה דבר כזה". 

הוא הוסיף: "אי אפשר לתלות את זה רק בשמיים, זה מחדל שלנו. יש לעשות הכל לבל יישנה אסון איום כזה, אני חושבת שחייבת להיות פה חקירה מיידית, מקיפה ועמוקה, ולא לטייח. יש גופים שונים שאחראים על ההר, זה לא שיש הפקרות, והם אחראים שלא יישנה דבר כזה".

גלעד ארדן, שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, כתב כי הוא "עוקב בצער עמוק אחר הדיווחים ממירון. לילה קשה וכואב לעם ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומתפלל לשלומם של הפצועים באסון הכבד במירון".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב: "הלב עם משפחות ההרוגים באסון במירון. איחולי החלמה מהירה לפצועים. האסון כבד ומדליק נורות אזהרה. נדרשת חקירה ונדרש חשבון נפש. חובתנו לשנן ׳ונשמרתם לנפשותיכם׳ ולעשות הכל כדי שאסון כזה לא יישנה".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מסר תנחומים למשפחות הקורבנות והודיע: "גורמי עירייה נמצאים כבר במכון לרפואה משפטית בתל כביר למתן סיוע הלוגיסטי והסוציאלי הנדרש".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון כתבה: "איזה אסון. הלב נשבר ואיזה מחדל ולאחראים יש שמות ושמות משפחה ולא צריך לחכות לוועדת חקירה כדי שיסיקו מסקנות ויניחו את המפתחות".