לכבישי ישראל העמוסים ממילא התווספו בשנת 2020 לא פחות מ־89 אלף כלי רכב – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול.

על פי הנתונים, למרות מגיפת הקורונה, בשנה שעברה נרשם גידול של כ־2.5% במספר כלי הרכב המנועיים, ומספרם עמד על כ־3,689,300 - ומתוכם כ־3,173,300 כלי רכב פרטיים.

סך כלי הרכב ההיברידיים עמד על 223,666 – עלייה של כ־26% לעומת 2019. הגיל הממוצע של כלי הרכב עמד ב־2020 על כשבע שנים, ו־88.5% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית, לעומת 11.5% בליסינג, השכרה, תיור וכו'. 

מאז החזרה המלאה לשגרה חלו בכבישי ישראל שתי מגמות מדאיגות: העומסים בכבישים גדלו משמעותית - בלמעלה מ־20% על פי ההערכות - וכפי שפורסם השבוע לראשונה ב"מעריב", נרשם גם זינוק במספר ההרוגים בתאונות הדרכים.

פקקים בסגר (צילום: אבשלום ששוני)
פקקים בסגר (צילום: אבשלום ששוני)

בחברת נתיבי ישראל מעריכים כי בשל השבתת התחבורה הציבורית מתחילת משבר הקורונה, עשרות אלפי ישראלים עברו לכלי רכב פרטיים – והמשיכו לעשות בהם שימוש גם לאחר החזרה ההדרגתית לשגרה. 

גם לעבודות התחזוקה השונות יש חלק בעומסים. העבודות על קווי הרכבת הקלה בגוש דן הביאו לסגירת צירי תנועה ראשיים, בעוד שהיעדר רכבות מהמרכז לפריפריה בשעות הערב גרם לתושבים לזנוח את התחבורה הציבורית ולעבור לרכב הפרטי.

בנושא אחר, שני רוכבי אופנוע נהרגו אתמול בתוך מספר שעות בשתי תאונות דרכים. בכביש 375, סמוך לביתר עילית, נהרג רוכב בהתנגשות בין האופנוע שעליו רכב לרכב פרטי.

הרוכב נלכד מתחת למכונית וחולץ בידי לוחמי האש. לאחר מכן נקבע מותו. בתאונה נוספת נהרג רוכב נוסף בן 29, גם הוא בהתנגשות עם רכב פרטי. מותו נקבע במקום.