מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM על האסון הקשה בהר מירון ועדכן מבית החולים זיו בצפת על מצבם של הפצועים. "אפשר לומר בדיעבד שהכתובת הייתה על הקיר", אמר. "אירועים בהר מירון מתרחשים שנים והדברים האלה ייבדקו בבוא הזמן על ידי הרשויות".

"עדיין מגיעים פה ושם בטפטוף עצמי עוד חולים. באופן עקרוני כרגע בבית החולים יש 17 נפגעים, חלקם ילדים וחלקם מבוגרים, אין סכנת חיים. אין אף אחד במצב אנוש למיטב ידיעתי, גם ה-6 אנושים שדווח עליהם - זה מספר מופרז", אמר המנכ"ל.

"אני מלקט תמונת מצב, נכון לעכשיו החולים הקשים נמצאים בעיקר בביה"ח רמב"ם; לשם הוטסו בעזרת מסוקי חיל האוויר מביה"ח זיו, כדי להיות מטופלים בפגיעות נוירוכירורגיות. יש פצועים בביה"ח נהריה, פוריה, ופצוע קשה בביה"ח הדסה עין כרם".

עוד אמר: "אפשר לומר בדיעבד שהכתובת הייתה על הקיר. אירועים בהר מירון מתרחשים שנים. יש הטוענים שהשנה היו פחות אנשים בגלל שניסו, מה שלא קרה, לייצר מתווה לקורונה".

הוא הוסיף: "תמיד כשקורה אסון אומרים 'הכתובת הייתה על הקיר', אבל צריך לבדוק איך נערכו מבחינת בטיחות, וביטחון המתפללים והחוגגים בהר מירון. הדברים האלה ייבדקו בבוא הזמן על ידי הרשויות. אני מציע שנעשה את זה בצורה מוסמכת לאחר שננחם את המשפחות, נקבור את החללים לצערי, ונטפל בפצועים".

גם סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג, סיפר כי בית החולים מכין את עצמו מדי שנה לאירוע מהסוג הזה. 

"בבית החולים נקלטו 27 פצועים מהאירוע בהר מירון, רובם ככולם פצועים קל, מתוכם שלושה עדיין מאושפזים. נערכנו לקליטת נפגעים רבים. מדי שנה אנו נערכים לאירוע בהר מירון ומכינים את עצמנו לאירוע שכזה, זו לא הייתה הפתעה עבורנו", אמר.