במשטרה דוחים את הטענות על מחדל בהיערכות לקראת ההילולה בקבר הרשב"י במירון. גורמים בכירים במשטרה מפנים את האמצע המאשימה לעבר עמותות הקודש והמהנדסים שחתו על אישורים.

תיעוד קשה לצפייה מזירת האסון במירון (צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים, הועבר ע"י אריק בנדר)

במשטרה ממתינים לסיום כל הבדיקות והחקירה הן במח"ש והן בגוף ממלכתי באם תצטרף, על מנת להגיב באופן רשמי לטענות המשליכות לכאורה כשל בניהול האירוע.

"מפקד המחוז לקח אחריות כבר מיד לאחר האסון אבל האחריות היא על ניהול האירוע, הגעה מהירה מאוד למקום, פינוי מהיר על פי קביעה של גורמי הרפואה שהכתיבו את הפינוי לפי דרגות הפציעה והדחיפות בפינויים. לנו אין יכולת לקבוע האם מבנה הוא תקין או עמיד ואנחנו נתמכים לשם כך בחוות דעת של מהנדסים אותם מזמינים העמותות המנהלות את המקום רק בהסתמך על תיק מסודר תיק אירוע מסודר אנחנו מאשרים את קיומו וכך פעלנו גם הפעם", נמסר מהמשטרה.

"ללא ספק ביצענו תרחישים מוקדמים לרבות משחקי מלחמה, אירוע של חילוץ במקרה של אר"ן וכל תרחיש אפשרי אחר וליבנו עם המשפחות שגורלן נקשר באסון הנורא הזה", הוסיפו.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הגיב גם הוא על האירוע: ״האסון אמש במירון הוא מהכבדים שידענו. אני מבקש מעומק הלב בצערם של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, ולאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה, שאת חלקם ביקרתי הבוקר אחרי הערכת המצב שהתקיימה עם ראש הממשלה והמפכ״ל במירון. שמעתי מהם סיפורי גבורה על הפינוי המהיר והחילוץ המיידי שלהם על ידי כוחות ההצלה והמשטרה, חילוץ שבוודאי מנע אבדן חיי אדם נוספים". 

עוד הוסיף: "חייבת להיות ותהיה בדיקה יסודית, מעמיקה ואמיתית שתגיע לחקר האמת: איך, כיצד ומדוע קרה הדבר הזה, במקום ובנסיבות שבו הוא קרה — ואיך אפשר לעשות שלא יקרה שוב. הנחיתי את המשטרה להגיש כל סיוע למשפחות וכך יהיה״.