בתוך האבל הכבד שנבע מהאסון בהילולה בהר מירון, ראשי עיריות ברחבי הארץ הביעו הזדהות עם האירועים, והחליטו להוריד את דגלי העיר לחצי התורן.

בתוך כך, עיריית רמת גן הורידה את דגלי המדינה ודגלי העיר לחצי התורן. מראש העיר, כרמל שאמה הכהן, נמסר: "זה לא הזמן לעסוק באחראים אלא רק בתנחומים למשפחות ונשיאת תפילה להחלמת הפצועים הרבים".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הנחה להאיר את בניין העירייה בדגל ישראל עם צאת השבת. מחולדאי נמסר: "הלב יוצא מול הטרגדיה הבלתי נתפסת במירון. בשם כל תושבי בשם כל תושבי העיר, אני שולח תנחומים לכל משפחות הנספים ואיחולי החלמה לפצועים. גורמי עירייה נמצאים הבוקר במכון לרפואה משפטית בתל-כביר למתן הסיוע הלוגיסטי והסוציאלי הנדרש".

דגלים הורדו לחצי התורן ברחובות בעקבות האסון בהר מירון (צילום: אלוני מור)
דגלים הורדו לחצי התורן ברחובות בעקבות האסון בהר מירון (צילום: אלוני מור)

באשקלון, מאות תושבי נענו לקריאה לתרום דם בעקבות המחסור במנות. ראש העירייה, תומר גלאם, מסר: "תודה מקרב לב למאות מתושבי אשקלון שנענו החל מהבוקר לקריאה שלנו להגיע ולתרום דם למען נפגעי האסון הכבד במירון ותודה לעוד רבים הפוקדים גם בשעות אלה את תחנות ההתרמה. כולנו מתפללים לשלומם ובריאותם של הנפגעים, שיצאו בהקדם מכלל סכנה וישובו במהרה לחיק משפחותיהם״.

עיריית כפר סבא הודיעה גם היא על הורדת הדגלים לחצי התורן, בנוסף לביטול אירועי ל"ג בעומר שתוכננו. ראש העיר, רפי סער, מסר: "יום חג נהפך ליום של אבל. האסון במירון  הוא אירוע טרגי, עצוב וקשה במיוחד". בנוסף, ראשי העיר באשדוד וברחובות הודיעו גם הם על הורדת הדגלים לחצי התורן.

בצה"ל הודיעו גם כן כי דגל המדינה יורד לחצי התורן בכלל יחידות צה"ל החל ממחר, מהשעה 08:00 ועד 20:00. עוד נמסר, כי במהלך יום האבל לא יערכו פעילויות הווי ובידור או טקסים חגיגיים בצה"ל למעט חריגים.