ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, לשעבר מפקד מחוז צפון במשטרה, הדף את הביקורת שהופנתה כלפי המשטרה, בין השאר במשדר שלנו מפי ח"כ איתמר בן גביר. בשיחה עם ניסים משעל ב־103fm אמר: "אירוע הר מירון זה תרחיש אימים בולט וברור, כל מפקד משטרה נערך לזה. בנקודת הזמן הזו, אי אפשר לבוא למשטרה בטענה אופרטיבית, היא אחראית על האירוע, יש לה אחריות כוללת, ברורה, מוחלטת. היא נושאת באחריות כי היא מחויבת בביטחון ובשמירת הנפש".

עם זאת, בורובסקי הדגיש כי "אני חושב שבנקודת הזמן הזו, אין לנו כל פרט אמיתי על מה שהתרחש. אני חושב שבנקודת הזמן הזו אי אפשר לבוא למשטרה באיזו טענה אופרטיבית".

לטענת משעל, הדיווחים מהשטח ברורים ומעידים כי מוקד האסון היה בשביל גישה שאושר על ידי המשטרה. על כך השיב בכיר המשטרה לשעבר: "המשטרה צריכה לערוך את כל התרחישים, לתרגל אותם ולבדוק שכל ההיערכות מונעת מצב שבו המון נפגש עם מכשול פיזי - כי אין ויכוח על כך שזו מלכודת. בורובסקי הדגיש: "בנקודת הזמן הזו מחזקים את המפקדים, השוטרים וכוחות ההצלה שעושים עבודה נוראה".

כשאני קורא שמפקדי המשטרה אומרים שכל התרחישים נלקחו בחשבון... נו באמת. אתה חושב שהמשטרה תחקור את עצמה?
"אני לא חושב. יש עוד רכיבים שדורשים חקירה מלבד המשטרה. הציבור, בצדק, ירצה שתהיה בדיקה חיצונית. ברור שהבדיקות צריכות להיעשות, והלקחים צריכים להיות ברורים. האירוע הזה הוא אירוע שאסור היה לו לקרות. זה לא אירוע בלתי נמנע, זו לא גזירת גורל".