מחאת ארגון זכויות השוטרים: ראש ארגון זכויות השוטרים, אשרה אסף, העבירה מסר חריף הערב (שבת) לראש הממשלה והשר לביטחון פנים בשיחה עם "מעריב", ואמרה כי "אם שערה מראשם של השוטרים, הקצינים או המפכ"ל תיפול, אני קוראת לשוטרים להשבית את המדינה ולא לתת שירות לאזרחים".

אסף כותבת את הדברים בהמשך לפרסום הראשון ב"מעריב" על הגיבוי אותו מעניק המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי למפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא על תפקודו באסון הר מירון ולאחר הביקורת החריפה שהופנתה לעבר הארגון לאחר מכן.

כזכור, גורמים במשטרה מסרו ל"מעריב" כי "אין באמירה של מפקד המחוז כי הוא לוקח אחריות משום הודאה באשמה, אלא יושרה של קצין בכיר, מהמוערכים במשטרה, שבטוח בעבודתו המוקפדת ואומר 'אני לוקח אחריות לא על האירוע כאסון, אלא שהכל התנהל כדין ועמד בסטנדרטים הגבוהים ביותר'. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד ואינה רצינית".

"אנחנו, משפחות השוטרות והשוטרים, משתתפים בצערן העמוק של המשפחות שאיבדו את יקיריהם אמש בהר מירון", הוסיפה אסף. "מוקדם מכדי להגיע למסקנות כלשהן אבל ברור כבר עכשיו לכולם שהמשטרה איננה הכתובת להאשמה כלשהי. ההפך הגמור הוא הנכון. תמיכתנו במפכל המשטרה, קובי שבתאי, ובשוטריו חזקה מאי פעם".

"אני מצדדת בכל מילה שנאמרה" כתבה מאי בלילי, אמא של קצין משטרה בצפון ורעייה של שוטר גימלאי. "אני אשת שוטר בעבר 33 שנים ואמא לקצין משטרה שהיה במירון בזמן האסון הנורא, אני הייתי עם אישתו וארבעת ילדיו הקטנים כשהתינוקת הקטנה חולה עם חום גבוה והוא נותן את נשמתו למשטרה ולמדינה".

עוד הוסיפה: "זה כל כך כואב ומצער, אנחנו נקרעים מכאב ובסופו של דבר השוטרים אשמים ומח"ש חוקר. אם שיערה מראשם של השוטרים שנמצאו שם בתפקיד תיפגע אני אמא שתפגין ותהיה שם לזעוק את קולי וכאבי, לא יהיה כדבר הזה".

במקביל, מפקד המחוז שמעון לביא זוכה לגל תמיכה נרחב משוטרים ברחבי הרשתות החברתיות. פוסט גיבוי שפרסם שוטר בפייסבוק זכה תוך זמן קצר ל-500 שיתופים. בפרסום נוסף, שוטר שבעבר לביא היה מפקדו, כתב כי מדובר ב"אדם ומפקד לגומא ולהערצה. מחזקים אותך בשעה קשה זו אנ ושוטרים נוספים. אתה מפקד ומנהיג אמיתי".

פוסט התמיכה במפקד מחוז צפון (צילום: רשתות חברתיות)
פוסט התמיכה במפקד מחוז צפון (צילום: רשתות חברתיות)

פוסט תמיכה של שוטר מרחב שרון בשמעון לביא (צילום: רשתות חברתיות)
פוסט תמיכה של שוטר מרחב שרון בשמעון לביא (צילום: רשתות חברתיות)