זו אחת ההדלקות הכי עמוסות שיש במירון. אני צלם, וב־21 השנים האחרונות שסיקרתי את האירוע, תמיד זה היה בשעת הסגירה. בסביבות 23:00 בלילה ביום המחרת.

השנה, כיוון שיצא ביום חמישי בלילה, לקראת יום שישי, האירוע הוקדם והלחץ כבר הורגש. התחילו בעשר דקות לאחר חצות. אמרו ברמקולים שמתחילות התפילות, ושם כבר ניתן היה לראות דוחק. התחלתי לרדת וראיתי ציבור ענק זורם לעבר ההדלקה של תולדות אהרון. הטעות המשמעותית לדעתי הייתה של המשטרה. שמו מחסום משטרתי במקום הכי מסוכן בכל המתחם, והוא שיצר את הלחץ.

האסון במירון. צילום: דוברות המשטרה

היו אנשים שהתריעו על סיפורים קודמים, אבל זה לא עזר. זה לא מתחם בתוך תולדות אהרון אלא מתחת לגשר הכהנים, מה שאומר שברגע שהאדמו"ר הדליק את האש לקח אולי בין חצי דקה לדקה עד שהאסון הזה התפרץ.

היו צעקות שבר שצריך הצלה ורפואה, רעש עצום. לא הבינו מה קרה. עברו עשר דקות רק עד שהבינו איפה האירוע נמצא בכלל. ביקשו מאנשים להוריד פצועים באלונקות. מעין מרוץ שליחים של אלונקות, כי לאנשי מד"א לא הייתה אפילו גישה להגיע. הייתה מהומה, אנשים נפלו אחד על השני. צפיפות גדולה מאוד. לי היה מזל גדול. ניצלתי בנס. חצי דקה קודם זרמתי עם האנשים.

הייתה גם נקודה של איחוד הצלה וגם להם לקח זמן להבין מה קורה. אתה רואה כמויות של פצועים ולא מעכל. אני מתחיל לשחזר את האירוע והוא מאוד טראומטי וכואב עבורי.