הרב דוד דרוק, ראש מכינה ויועץ חינוכי לנוער בחברה החרדית, שאיבד שניים מתלמידיו באסון במירון, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על תחושותיו לאחר האירוע הקשה. "הייתי בקשר עם שני הנערים הללו, שהתגוררו באלעד, בשנים האחרונות במהלך תפקידי", ציין ב-103FM, "האסון הזה הוא לא רק אסון שלי באופן אישי, הוא אסון עמוק ורחב מאוד בכל ההיבטים".

הוא סיפר על תלמידיו: "שני בחורי ישיבות בגילאי ה-20, לפני שנים אחדות, כשהם היו צעירים יותר, נפגשנו לשיחות מספר פעמים במהלך עבודתי באלעד. שני בחורים צעירים עם חלומות גדולים ושאיפות, של"ג בעומר היה בשבילם חלום להגיע לשם, לשיר, לרקוד, להתעלות".

יוכפז ודוידוב שאלו את הרב כיצד ניתן לגשר על הפער האמוני, והרב השיב כי "באופן אישי, שמעתי על האירוע בליל חמישי במהלך נסיעתי לקבר שמעון הצדיק. השנה לא נסעתי למירון בגלל שהכל היה בערב שבת, ואני אבא לשלושה ילדים אז אני צריך לעזור בבית". הוא הוסיף: "נסעתי למיני רשב"י, לקבר שמעון הציק בירושלים ושמעתי על האסון במהלך הנסיעה. אין לי מנוחה מאז, אני מוצא את עצמי פחות אוכל, לא נרדם. זה אירוע שהוא נוגע, זו השבת הכי נוראית שחוויתי גם מהקהילה סביבי, כמעט בבית הכנסת כמעט ולא אמרו שלום".

הלוויות הקורבנות באסון בהר מירון (צילום: מרק ישראל סלם)
הלוויות הקורבנות באסון בהר מירון (צילום: מרק ישראל סלם)

"אנחנו נמצאים בשלב הראשוני של הזעזוע, של ההלם. אתמול היו עשרות הלוויות, אין עיר חרדית בארץ או דתית שלא היו בה הלוויות, אין אדם שלא הכיר מישהו מהנפטרים כמעט, זה מספרים בלתי נתפסים", הוסיף הרב דרוק, "בתי בת השבע שאלה אותי בשבת - 'אבא, איך יכול להיות שנפטרו כל כך הרבה אנשים? הרי בקבר של רבי שמעון קורים רק ניסים'. זו שאלה שגם אני שואל. השאלה זאת לא פורצת בשביל לשנות משהו או לגרום לנו לעשות משהו, זו שאלה מיותמת, זעקת ה-למה?".

הוא נשאל האם האירוע יכול לשנות משהו בתפיסה החרדית, שצריך גם לקבל עמדות מקצועיות, ולא ללכת בעוצמה אמונית כזו כמעט שלא מביטה ימינה ושמאלה ולהשתתף באירוע הדתי הזה בלי לשקול שיקולים אחרים. "אני חושב שאתם תעלו ובטח העליתם אנשים יותר מומחים ממני בתחומי בטיחות אבל בוא נעצור, נוריד את הציניות. יש מתים שעוד לא נקברו, יש אנשים שעכשיו בשבעה ובאבל, אנשים בארה"ב שלא הגיעו להלוויה של הילד שלהם", אמר, "כשחברה מתאבלת, ושמחתי לראות את כל החברה הישראלית שהתגייסה, מעמדות ריענון שהקימו ראשי מועצות ערביות ועד למעלה מ-2,000 אנשים שבחרו לתרום דם".

הרב הדגיש: "הגופה עדיין לא התקררה, כמו שאנחנו אומרים שהמגזר החרדי צריכים להשתנות במשהו, ואני מאמין שאלה תהליכים שקורים, אנחנו כמגזר חרדי צריכים לדעת שגם אם אנחנו חולקים על מישהו אנחנו לא צריכים לזלזל בו, אנחנו צריכים להשתנות במגזר פנימה ובכללי. מנקודת החוויה האישית שלי יש פה אירוע שהוא שבר רגשי, המשפחות שומעות שמעלים אותם לשידור, וכל מה שמעניין זה מי אשם?".

המגישים ציינו כי "החברה במשבר כל כך גדול חשוב לענות על השאלות האלה". דרוק השיב: "כאחד שבא מתוך החברה, החבר'ה שלנו כרגע נמצאת בלנסות להבין איך יכול להיות שאנחנו, שמאמינים בקדוש ברוך הוא, קרה לנו הדבר הזה? אנחנו בטוחים שאך ורק כי לא עשינו מספיק דברים".