הרב יצחק בצרי שאיבד שלושה מקרובי משפחתו באסון מירון, ביניהם בן דודה של אשתו, הרב ישראל אלנקווה זצ"ל, ושני אחייניו הצעירים יוסף דוד אלחדד בן ה־18 ומשה מרדכי אלחדד בן ה־12, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על האבל הכבד: "אתמול בלילה היינו בהלוויות של שני הילדים. לבן הדוד לא הצלחתי להגיע, קשה מאוד, לילה אחד שלושה בני משפחה ולא הצלחתי ללוות את שלושתם ביחד".

בצרי סיפר בדמעות וקול חנוק על בני משפחתו שנספו: "הרב ישראל אלנקווה היה אדם תמים, צדיק, חכם, ממש איש טוב, אנחנו לא מאמינים, רק לפני כמה זמן היינו בחתונה שלו אבל הקשה מכל אלו הילדים הקטנים, הרכים, אי אפשר להאמין, ממש ילדים קטנים נחמדים ואיתם הייתי מאוד בקשר כי הם גרים בשכנות אלינו בירושלים. היינו בקשר חזק".

"העדינות, האצילות, התוכנות הטובות, השקידה. הם נולדו להיות גאונים, הם היו ילדים ממש שקועים בלימוד, חוכמה, בינה מוסריות איזו דרך ארץ, כבוד. זה לא ייאמן אלוקים לוקח את הטובים, בחר את השושנים הכי טובות שיכולות להיות. זה כל כך קשה. לא ישנו כל הלילה, כבר כמה ימים רק בוכים", הוסיף.

כשנשאל איך מתמודדים עם אסון בלתי נתפס מסוג זה, השיב: "גיסי אמר – 'הבאתי אותם חיים - תחזיר אותם חיים'. היה קשה לשמוע. היינו שם ממש כל הלילה, הזעקות, השבר אי אפשר להבין איך הורים מאבדים שני ילדים על כלום. יש לנו את האמונה בבורא עולם, כמו שאהרון הכהן שנפטרו לו שני בניו, זה מה שיכולנו להגיד להם".

"אי אפשר למצוא מילים רק להגיד מה שכתוב בתורה, יש לנו את התנ"ך, 'כך כתוב בתנ"ך', שהיה כזה מקרה אבל אנחנו עומדים וחושבים איך לעמוד מול ההורים האלה עוד שבוע אחרי השבעה, איך נסתכל עליהם בעיניים, איך לתת את הכוח להמשיך את החיים. אדם שמאבד ילד צריך הרבה כוחות, הרבה ביטחון ואמונה בהשם בשביל להמשיך לחיות. אנחנו מנסים לתת להם את הכוח להתמודד", המשיך הרב. 

בהמשך, הדגיש בצרי כי הם מבקשים ועדת חקירה: "התורה שלנו מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לאדם אסור להכניס סכנה בבית שלו, אני רוצה ועדת חקירה שיבדקו מה אפשר לתקן, אבל אנחנו לא מחפשים אשמים כי אנחנו מאמינים שהם קורבנות. אם הייתם שומעים את ההספדים של ההורים הייתם רואים מה הציבור שלנו מבין – שאלה קורבנות להשם. שמעתי את האבא אמר אולי הם באו לתקן משהו קטן בעולם".

כשנשאל האם יש כעס על ההנגה החרדית, הגיב: "אנחנו מבינים שהייתה טעות גדולה אבל אני שומע ביומיים האלה מאנשים שהיו צריכים לתת את הדעת שהמקום הזה צריך להכין אותו לקבל כל כך הרבה אנשים, המדינה הייתה צריכה להשקיע שם".

"שנה שעברה היינו בתקופת הקורונה והמקום היה סגור ובסוף היום פרצו לשם, נכנסו לשם כי זו חלק מהאמונה החזקה שלנו שזה אחד החגים חשובים וקשה לאנשים לקבל שהם לא יעלו לרגל. צריך להבין שקשה להם לקבל את זה, וזה כעס גדול על המדינה שלא השקיעה וחשבה על זה, היו צריכים לעשות את כל ההכנות ולמה לא משקיעים שם? פחונים וברזלים, לא יאומן כמו תרבות של אלפי שנים, הכול נראה מוזנח", אמר.

לדבריו, בשל האסון הכבד הוא לא מתכנן להגיע להילולה בשנה הבאה: "אני לילדים שלי לא ארשה להגיע. אני לא אתן להם להגיע".