פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס שלחו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הפצירו בו להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את הטרגדיה במירון. "כמי שניהלו ופיקוד על הילולת הר מרון ואירועים דומים בעבר, וכמי שנחשפו לתוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתקיים השנה, אנו פונים אליך בבקשה להוביל את הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית אשר תברר את העובדות, תסיק מסקנות, ותמלית המלצות לקראת הערכות לאירוע הבא".

עוד נכתב: "משטרת ישראל ואנשיה התמודדו בעבר עם וועדות חקירה שמונו לברר כשלים לכאורה, ולמרות הקשיים תמיד יצ אה משטרת ישראל מחוזקת. אירוע הר מרון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד. מעורבים בו גורמי ביטחון נוספים, משרדי ממשלה ורשויות שונות, גם בתהליכי עבודת מטה וגם בתהליך קבלת ההחלטות, כאשר חלוקת תחומי האחריות בין הגופים לתכנון, לניהול ולביצוע פועלים בעיוורון מוחלט".

כותבי המכתב, שנשלח כעותק לשר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, נשיאת העליון ומפכ"ל המשטרה, סיכמו: "לצורך בירור מעמיק ויסודי של כלל הגופים העוסקים באירוע זה ודומיו ובעיקר כדי למנוע אסון דומה בעתיד, אין מנוס מהקמתה של וועדת חקירה ממלכתית. אנו פונים אלייך כדי לקדם הקמתה של וועדה כזו בהקדם האפשרי".