חיים בן שמעון, גבאי ציון הרשב"י במירון, שוחח הבוקר (ראשון) עם ליאת רון ברדיו צפון על האסון שהתרחש באתר הקדוש. "אני עובד במקום כבר 34 שנים ומעולם לא ראיתי דבר כזה, זו היתה ממש גזרה בלתי ניתנת לביטול", אמר בתחילת הראיון ברדיו צפון, "קודם כל, אני רוצה להשתתף בצער של כל המשפחות, וכל הכבוד לתושבי הכפרים הסמוכים, בהם דרוזים רבים, שהציעו עזרה למשפחות".

הוא ציין כי "ההר נמצא במועצת מרום הגליל, וצריך להעביר אותו להנהלת ראש המועצה עמית סופר בלבד, כיום יש כל מיני גופים שמנהלים את ההר". בן שמעון הוסיף כי קרא על כך ש"המנכ"ל מבקש לעצור את ההילולה, אבל אי אפשר לעצור אותה. שיעצרו את החילול שבת ואת המרכולים שעובדים בשבת, צריך להתחזק בקיץ עם הפריצות והמחלוקות שיש, ורבי שמעון לא אוהב מחלוקות".

"אני יודע אישית שיש הרבה שחיתויות בגופים האלה של רשות המקומות הקדושים", המשיך, "אני לא מאשים את המשטרה, אבל ההתנהגות בערב ל"ג בעומר בבוקר, מאה שוטרות הגיעו לנשים הרבניות והכו אותם ורבי שמעון כועס". 

האסון במירון. צילום: דוברות המשטרה

רון תקפה בתגובה: "ביום אבל לאומי אתה מדבר על פריצות? על שוטרות שהכו נשים? האם אין כאן מילה טובה לכוחות?". בן שמעון השיב לה: "צריך לבטל את כל ההדלקות שקרו בשנים האחרונות ולהשאיר רק הדלקה של אדמו"ר אחד. כל ההדלקות זה בשביל לעשות כספים במיליוני דולרים, צריך לבטל את ההדלקות לא היה דבר כזה. היה אדמו"ר אחד ונגמר הסיפור".

הוא הדגיש כי "צריך לבטל את כל המתקנים שהקימו מסביב את כל המחסנים ולעשות משטח אחד גדול, לעשות הילולה בלי כסאות בלי שולחנות בלי כלום. כל שנה דיברתי אבל מי שומע? רק בורא עולם שומע. צריל להעביר את כל קבר הרשב"י למועצה האזורית מרום הגליל, למר עמית סופר שיוכל לנהל את זה יפה, כי כיום יש כל מיני וגופים שמנהלים את המקום ובגלל זה קורה ככה".

"צריכים להפסיק את כל ההדלקות שמתקיימות פתאום במירון, כל שנה קם אדמו"ר חדש ומחליט לעשות הדלקה, ומוכרים את ההדלקות במיליון דולר. אני שומע מהרמקול לידנו, זה מאחורי המקום שבו קרה האסון, מוכרים את ההדלקה בסכום ענק של דולרים", הסביר, "כולם באים לעשות הדלקה. לא היה דבר כזה, תמיד היה אדמו"ר אחד, ונר לרבי שמעון. למה כל ההדלקות? זה מה שגרם ללחץ. תפתחו את השערים תתנו לאנשים ללכת, ואז תסגרו אותם בשערים"

"בכל שנה זה הולך וגדל, ויש יותר מידי הדלקות. צריך לעצור את הכל", המשיך ותקף, "כל אחד נהיה מנהל של המקום, צריך גוף אחד ולהחזיר את מנהל המקום שזרקו אותו בגלל אינטרס. כל ההדלקות שקיימות כיום זה לעשות כסף בלבד. אני יודע את זה אישית ואומר את זה מכל הלב".

בסיום השיחה הוא סיכם: "אני לא מאשים את המשטרה, הם עבדו קשה, אבל הגופים הראשיים צריכים לתת הוראות איך לדבר עם יהודים. מתנהגים בצורה קשה ואכזרית. אני קורא לכנסת לעצור את ההדלקות ונגמר הסיפור, שידליקו כל אחד נר בבית שלו. מוכרים הדלקה במיליון דולר. הגופים הם שמקבלים את הכסף, זה לא ייתכן דבר כזה".