הרב מרדכי הלפרין, יו"ר ועד מושב מירון לשעבר המלווה את האירועים ברשב"י מזה 45 שנה, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והביע את דעתו על המחדל שאירע ביום חמישי האחרון. הוא התמקד בנתיב המילוט שהפך למסדרון המוות, ואמר: "המהנדס אישר ירידה כזאת, אני לא כל כך בטוח שהשיקול שהוא שקל היה אחראי. יש מבנה שהוקם ללא היתר על הנתיב, שתוכנן מלכתחילה לנתיב מילוט – זו שערורייה שזועקת לשמיים. האסון יכול היה להימנע אם היו שומרים על החוקים הקיימים היום".

"הנתיב הזה לא חוקי, נבנה בלי היתר בנייה. אין כאן תכנית שקיבלה תוקף ואומרת שהמקום מאושר ליציאת חירום. להפך, כל ילד שיעמוד במקום האסון יאמר מיד שזה בוודאי לא ראוי", המשיך הלפרין. 

עוד אמר הלפרין כי לדעת עבודות תשתית ובנייה שנעשות במקום נעשות בלי אישור ובניגוד לחוק, "זה מה שגרם לאסון המחריד. אם היית מסתכל על מה שאמור היה להיות נתיב מילוט היית אומר שזה פשע. מי שאישר את המצב הזה הוא רוצח".

"אני מאשים את היועץ המשפטי לממשלה שלא נתן גיבוי למהנדסת המועצה המקומית מרום הגליל. אני עומד מאחורי מה שאני אומר, יש תכתובות על הדבר הזה", הוסיף. 

לדבריו, הוא הגיש בעבר עתירה לבית המשפט העליון בדרישה שיהיה מפיק לאירוע: "הכול בכתובים. יש עתירה, הגישה אותה עו"ד בן צבי בשמי שדורשת מבית המשפט העליון להכריח את מוסדות המדינה לקבוע מפיק לאירוע הזה, והעליון דחה את העתירה בטענה כי הוא סומך על האנשים שמנהלים את המקום הזה וכך זה נראה".

"מי מנהל? שאלה טובה מאוד, תשאלו את בית המשפט העליון. אני אומר עוד פעם – אני בגילי לא מפחד משום דבר. להחלטות כאלה יש מחיר לצערנו, עד לרגע זה אין צו, יכול להיות צו איסור אכלוס למבנים שהוקמו ללא היתר. אני לא מדבר על צו הריסה, למה אין? האסון יכול היה להימנע", הוסיף.