יצחק דרעי שהה בהר מירון בעת האסון הכבד, ניצל ממוות אך איבד את חברו חיים עוזר סלר ז"ל. הבוקר (ראשון) שוחח דרעי עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על תחושותיו הקשות.

"קודם כל אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא שאני נמצא פה, ולא עם חבר החדר שלי בישיבה שנמצא עכשיו למעלה. הוא אבא לילדה בת שבועיים, ואתמול כל מי שהיה בלוויה ראה את הפרידה של האלמנה מבעלה וזה מחזה שלא יישכח לעולם, חיים עוזר סלר. אני מבני ברק, הייתי איתו באירוע, הוא חבר שלי מהישיבה למדנו ביחד היינו באותו חדר בישיבה, שנינו התחתנו, הוא לפני שבועיים נולדה לו בת", אמר דרעי.

כשנשאל דרעי כיצד במגזר החרדי מסבירים את העובדה ש"הקדוש ברוך הוא הרג 45 בני אדם", השיב: "בהסתכלות שלי, שראיתי את כל המוות, לרגע לא חשבתי שאלוקים מעניש אותי, אם הוא היה מחפש להעניש אותנו יש לו דרכים בצורות יותר טרגיות. אני אספר את הסיפור ויהיה אפשר להסביר, אני עמדתי על כל האלה שרואים בתמונות של הנפטרים, בדוחס, בנחיל הזה. אני הייתי ליד קיר המוות הזה שאין לזה שום הסבר והבנה מי שם את זה. חזרתי אחורה, נלחמתי נגד הנחיל ועליתי למעלה. יש לי עדים לזה, בכיתי לקצין ואמרתי לו 'תוציאו את זה את קיר המוות הזה כי אנחנו מתים'. אמרתי לו אני בן 24 כמעט התעלפתי. בכיתי לקצין ואמרתי לו, 'יהיו פה עשרות הרוגים ואני אעמוד מולך בבית משפט', וזה 10 דקות לפני הסיפור שקרה".

כשנשאל מדוע התריע בפני השוטר כעשר דקות לפני האסון, אמר דרעי: "בגלל הצפיפות והדוחק, מה שקרה... הייתה הדלקה של תולדות אהרון באופן מפתיע, ולא ברור מי נתן את ההוראה לסגור את הפתח של ההדלקה. השאירו יציאה קטנה, מדובר בהדלקה אולי הכי גדולה בהילולה וזו ההדלקה הכי צפופה וחם, זו ההדלקה הכי מסוכנת ומישהו נתן הוראה לסגור את זה. אני באתי לצאת כי נחנקתי בהדלקה, לא הצלחתי ואמרו לי תצא מהמדרגות ואל היה מעשי לצאת משם, אנשים רצו לצאת ולא הצליחו. היה לידי אבא עם תינוק בן 3 שהתחנן אליי 'תוציאו אותו, הוא ימות פה', וזה לפני האירוע. לאט־לאט הדוחס הכפיל את עצמו והגיע לרמות של אלפים שעמדו כדי לצאת מההדלקה ולא יכלו מהצד השני. אני בא אליו במקום עצמו, אני עד המוות אזהה את הקצין הזה ואנשים ראו אותי שם".

"אני לא יודע אם הכול היה בגללו, אני ביקשתי דבר אחד - בוא למטה, תראה, אנשים מתעלפים, תעשה משהו ובכיתי לו על זה, בכיתי גם לשני שוטרים שעמדו לידו אנשים מתעלפים, עזרתי לאבא עם ילד בן 3 שאומר לי אני עומד למות, הם שמו שם את פח המוות הזה", המשיך דרעי.

"כל מי שעמד בכיוון היציאה היה אמור לצאת ומה שחסם הייתה הגדר. אנשים נחנקנו בהדלקה, רצו לצאת ולא הייתה אופציה. הביאו מדרגות שאפשר לצאת אחד אחרי השני – זו קטסטרופה ובכיתי לקצין במשך חמש-שבע דקות. אמרתי לו 'אתה תיקח אחריות על מה שקורה פה'. מי שחושב שהשוטרים לא אשמים טועה בגדול, הצעקות וההתחננות לפתוח את הקיר, אף אחד לא מבין מי עשה ולמה. למה לסגור את ההדלקה הכי גדולה ולא לתת לאנשים לצאת? אנשים ידעו שהם הולכים למוות שמעתי מאחד הניצולים, 'אני והבן שלי אמרנו שמע ישראל'".

לסיום דבריו אמר דרעי: "מעשה שטן מצליח, זה אומר שאין לי את מי להאשים, גם לא את השוטרים. זה היה ברור שהולכים למוות, הייתי שם ושמעתי כמה אנשים שאמרו שמע ישראל, אנשים ידעו את זה. אין לי איך להסביר, שאבא לוקח את הכי טובים, כשמעשה שטן כזה מצליח זה אומר שאבא מאוד כועס עלינו. אני קיבלתי על עצמי לשנות את החיים שליף אין אחד מהציבור החרדי שלא קיבל על עצמו קבלות. דברים כואבים מאוד".