חבר הכנסת וסגן שר הביטחון לשעבר, הרב אלי בן דהן, שעמד בראש ועדה שעסקה במתחם קבר הרשב"י בשנת 1993, התייחס הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM, לאסון שהתרחש בהר מירון. "בשנים האחרונות למרות שהיו מאות אלפים , ברוך השם קרה נס, אז אמרנו אולי הזכות של רשב"י תימשך עוד כמה שנים ולא יקרה אסון, אבל אני מסכים שהדבר הזה היה תלוי על בלימה והיה צריך מזמן לשנות את המציאות בהר".

בן דהן ציין כי הממשלה הקימה ועדה שבראשה הוא עמד יחד עם מנהלת המחלקה לעניינים אזרחים במשרד המשפטים ועם המנהל המרכזי הארצי למקומות הקדושים. "בדקנו את הנושא מכל הכיוונים, ביקרנו במירון והמלצנו בדו"ח שהמדינה תיקח אחריות על מירון, לא גופים פרטיים אלא המדינה תהיה אחראית".

בהמשך, מתח סגן שר הביטחון וח"כ לשעבר ביקורת על תפקודה של המדינה במירון: "זה המקום השני המתויר בישראל- למעלה ממיליון איש פוקדים את מירון, אחרי הכותל זה המקום השני בארץ , אין עוד מקום כזה. לא ייתכן שכזה מקום, המדינה לא תשלוט ,לא תתחזק ולא תתקן אותו". 

בן דהן טען כי לדעתו יש לפעול בהר מירון כפי שפועלים בכותל המערבי, " הכותל הוא דוגמה מצוינת, זו עמותה ממשלתית, בשליטת הממשלה. הממשלה מזרימה תקציבים ומפקחת על עבודת העמותה, קובעת מי יהיו חברי ההנהלה - כך צריך להיות גם במירון. אין לי ספק שאם זה יקרה - המקום יראה אחרת לגמרי".