המגיש נתן זהבי פתח היום (ראשון) את תוכניתו "זהבי עצבני" ב-103FM במונולוג בנושא האסון הכבד במירון, ומתח ביקורת נוקבת על מקבלי ההחלטות שאפשרו את קיום ההילולה ההמונית שהסתיימה באובדן חיי אדם.

"אני מביט פה על חלק מהכותרות שמופיעות היום בעיתונים, וכבר החלו קרבות עזים מי אחראי, מי אשם, מי פישל. מי לא ראה את התמונה, מי לא פירש את התמונה נכון. מי היו אלה שלחצו להכניס מה שיותר אנשים. שייכנסו, שייכנסו. אין הרבה צדיקים באירוע הזה. כמעט ואין בכלל צדיקים. כל הגורמים הנוגעים בדבר, בראייה עמוקה, פישלו. נכשלו. טעו - והם חייבים לקחת אחריות", פתח זהבי את דבריו.

"במדינת ישראל כמו במדינת ישראל, כשיש צילומים ויש כבוד, כולם קופצים למצלמות - אבל כשצריכים לתת את הדין, רובם הגדול של אותם אנשים נעלמים כלא היו. מצער, כואב. שמעתי היום כמה אישים שאמרו דברים שקוממו אותי, אבל אני לא מתכונן לא לחרף, לא לגדף. כי יכול להיות שבין מאזינינו יש אנשים שהחלו את השבעה, שיקיריהם נהרגו לשווא באירוע המצמרר הזה בהר מירון. תשתדלו גם אתם, רבותיי המאזינים, להוריד את הטונים, למרות שאני בטוח שלחלקכם זה עלה בבריאות. לי זה עולה בבריאות להוריד את הטונים", הוסיף.

"שמעתי היום את חבר הכנסת מקלב מיהדות התורה. הוא אומר שהאירוע הזה הוא גזירה משמיים. שמעתי היום את הרב יצחק בצרי, שאיבד שלושה מבני משפחתו, וגם הוא אמר שזו גזירה משמיים. שמעתי קרוב משפחה של אחד ההרוגים, שאמר שבשמיים היו צריכים קורבנות ובחרו בטובים ביותר. אני לא מסוגל להתמודד עם אמירות כאלה. אי אפשר להתווכח איתן. מי אנחנו הקטנים, שכשיש גזירה משמיים נוכל להעליב, לטעון או לצעוק? גזירה משמיים זו גזירה משמיים", המשיך זהבי.

בהמשך התייחס זהבי לדו"חות מבקר המדינה בעבר שהתריעו מפני אסון בהר: "כולם כבר הזכירו, כל מי שמתעסק בתקשורת, את דוחות מבקר המדינה מ־2008 ומ־2011. הביאו ציטוטים מכל מיני מפקדי משטרה ובכירים לשעבר, שהתריעו, הזהירו - אבל בסופו של יום, שזה הכי חשוב, אף אחד לא נקט כל עמדה משמעותית, שתשנה את פני הדברים בהילולה בהר מירון. אף אחד לא הפך שולחן וצעק שאי אפשר לדחוס אלפים, אלפים־אלפים־אלפים, אתם לא מסוגלים לתאר מה זה מאה אלף באירוע במקום כזה רעוע, צפוף, שלא בנוי לכאלה ארועים. ואומרים החכמולוגים 'עד עכשיו היה נס שלא היו הרוגים'. מה זה 'היה נס'? אז מה, עכשיו אין ניסים יותר? נגמרו הניסים? כשאין הרוגים, זה 'נס'. כשיש - המילה 'נס' נעלמת. לאן היא ברחה, המילה 'נס'? מי מחולל ניסים על סמך האמונה - ההוא מלמעלה? אז פתאום אין ניסים? הוא יכול היה למנוע את זה? מישהו יכול היה למנוע את זה חוץ ממקבלי ההחלטות, בשר ודם, בני אנוש?".

"הם אמרו 'תבואו כמה שיותר, תפתחו את המקום'. במגרש כדורגל עם 20 אלף מקומות מאפשרים ל־5,000 איש להיכנס. בהר מירון לא חשבו בכלל שהצפיפות הנוראה הזאת של אחד על השני, עזבו קורונה עכשיו, עלולה לגרום למה שקוראים 'אירוע עדר', שמאות ואלפים שועטים, הולכים, נעים. צפופים, סגורים במחיצות, ממש כמו שמוליכים עדר פרות לשחיטה, למי שראה במערבונים. ואז זה קרה. ראיתי את ערימת האנשים ששכבו אחד על השני. הם יודעים שקצם מתקרב כי אי אפשר היה להוציא אותם. והיה שם מישהו שצעק פעמיים בקול מצמרר. טעטע, טעטע, טעטע.  זה אבא ביידיש, וקריאה לאבינו שבשמיים", סיים זהבי את דבריו.