התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה לבחינת המחדלים שהובילו לאסון בהר מירון. דרישה זו מצטרפת לפנייה ששלחה התנועה ביום שישי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לחקור את השרים המעורבים בתכנון ואישור האירוע ולא ״להפיל את האחריות על הש.ג״.

התנועה הסבירה בפנייתה כי אסון לאומי בסדר גודל כזה, ובוודאי כזה שעלו לגביו סימנים מקדימים רבים והתרעות רבות מפני אסון, חייב להיבדק ולהיחקר תחת ועדת חקירה ממלכתית, כזו שיעמדו לה כלל סמכויות החקירה הנדרשות. 

בפנייה נכתב כי ״לצד הכלים המשפטיים, עומדת לוועדת החקירה הממלכתית אף חשיבות עליונה מהפן הציבורי. עקרון הפומביות הוא עיקרון מרכזי בעבודת ועדות חקירה, ועבודתה נבדלת מבית המשפט בכך שהיא אינה מסתפקות בחומר המוגש לה על ידי צדדים לסכסוך אלא גם חוקרת באופן אקטיבי, ותוך שהיא מאפשרת לציבור לבחון את התנהלותה, את דפוסי עבודתה – ואף להגיע ולדבר בפני חבריה מקום בו סבור מי מאזרחי המדינה כי יש בכוחו להוסיף ולהעמיק בחומרים שהוגשו לוועדה".

עוד נכתב: ״על מנת להשיב את אמון הציבור ברשויות וכדי להבטיח שהאסון בהר מירון, או אסון דומה לא יישנה – יש לבחון בצורה בלתי תלויה את כלל האספקטים הקשורים לאסון הקשה. על כן, יש להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת כלל המחדלים הקשורים לאסון״.