דביר קאפח, תושב איתמר שהיה עד לפיגוע הקשה בצומת תפוח אמש, שוחח היום (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על הרגעים הדרמטים: "נסעתי מהמרכז לבית, כשהגעתי לצומת תפוח היה רכב פלסטיני לפניי. באמת שגרתי לגמרי, חוזרים מיום עבודה רגוע, לא משהו מיוחד. מגיעים ממש לפני התחנה, הרכב שלפני יונדאי ג'יפ גדול מאט ואני רואה יד נשלפת עם אקדח".

"אני רואה יד נשלפת ושומע חמישה או שישה יריות בקצב מהיר כשיש לפחות עשרה אנשים בתחנה מחכים לטרמפים, אחרי היריות אני רואה את כולם נופלים על הרצפה, חיילים ישר מנסים לצמצם, יש לי אקדח אישי אני יוצא עם האקדח שלוף מנסה להתקדם לכיוון הרכב היורה, לא הספקתי לירות כדור", הוסיף. 

לדבריו זה היה עניין של שניות, "אני מבין שהיה פה אירוע, יצאתי לתחנה יחד עם הטרמפיסט שלקחתי אותו טרמפ, ואני רואה דם על הרצפה הרבה פאניקה, אנשים בלחץ, נערות שבכו". קפאח הסביר כי "הם אפילו לא יצאו מהאוטו, ירו מהאוטו לכן הספיקו לברוח מהר".

"יש לי תמיד חוסם עורקים באוטו כי אח שלי נפצע בפיגוע דריסה בתחנה הזאת לפני חמש וחצי שנים וזה הציל את חייו. אני רואה דם, רץ לאוטו מוציא את חוסם העורקים ומנסה להבין, בסוף לא השתמשתי כי זו הייתה פציעת ראש וכתף, אני גם לא חובש מומחה. בשלב הזה הגיעו חובשים, צבא ומד"א", אמר.