עימות וירטואלי פרץ היום (שני) בין ח"כ יאיר גולן לבין השר רפי פרץ, לאחר שגולן ביקר את האופן בו הגיבו לוחמי צה"ל לניסיון פיגוע הדקירה אמש בגוש עציון, במהלכו נורתה למוות החשודה, אישה בת 60, והשר פרץ הגיב לו בחריפות: "תגובתך מקוממת". 

הראשון לצייץ היה ח"כ גולן, שכתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "רוצה לומר לך שאני מזועזע. אישה בת 60 נורתה על ידי שני חיילים חמושים מכף רגל ועד ראש. נכון, היא נופפה בסכין, אבל ככה לא מתנהגים לוחמים".

בתגובה צייץ השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ: "תגובתך מקוממת. חיי חיילי צה"ל ותושבי מדינת ישראל מעל הכל, ובטח מעל חיי מחבלת. תתבייש". 

גולן לא נשאר חייב וצייץ בתגובה: "הרב רפי, תתבייש אתה, ככה לא נוהגים לוחמים. מלוחמים אנו דורשים קור רוח, שיקול דעת, הערכה אמיתית של האיום והיתרון הולם למצב. נדמה לי, שאיבדת משהו משיקול הדעת המוסרי שהיה לך בעבר. חזור למקורות".

בתגובה הגיב פרץ: "יאיר, המקור שלי הוא 'הבא להורגך, השכם להורגו. אני מעדיף מחבלת מחוסלת ולא אמא של לוחם יושבת שבעה. עצוב שאתה בוחר הפוך". 

חה"כ אבי מעוז הגיב גם הוא לדבריו של גולן ואמר: "הניסיונות לגייס תשומת לב תקשורתית לא שוות שריטה אחת שיישרט לוחם צה"ל, שיהסס חלילה לירות בכל ערבי עם סכין שיתקרב לעברו. אנא המתן בשקט ותן לצה"ל לעבוד".

כאמור, ניסיון הפיגוע התרחש אתמול בצומת גוש עציון. בהודעת הצבא נמסר כי "מחבלת חמושה בסכין הגיעה לצומת וניסתה לדקור את הלוחמים ששהו במקום. אחד מהם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר המחבלת". היא נוטרלה, ופונתה לביה"ח שם נקבע מותה, אין נפגעים לכוחותינו.

באותו היום, רכב חולף ירה לעבר אזרחים בתחנת אוטובוס סמוך לצומת תפוח, שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כתוצאה מן הירי נפצעו שלושה בני אדם בשנות ה-20 לחייהם באורח אנוש, קשה וקל. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל הגיעו למקום ופינו את השלושה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה ולוחמי צה"ל פתחו בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מן המקום והחלו בניסיונות האיתור.

בהמשך נרשמה הפרת סדר אלימה בכפר ביתא, בעת שכוחות צה"ל ערכו סריקות נרחבות לאיתור החשודים בביצוע הפיגוע. בצה"ל הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים בהתאם להערכת המצב, לנוכח אירועי היממה האחרונה.