פרשת עוקץ רחבת היקף של קשישים נחשפה אמש עם מעצרו של חשוד בן 56 המוכר למשטרה, בעת ששהה בדירה ברמת גן. הבוקר (שני) הובא החשוד לבית משפט השלום בפתח תקווה שם יבקשו חוקרי המשטרה להאריך את מעצרו. 

נציין כי במהלך פעילותו הצליח החשוד בדרכי עורמה והונאה למשוך ממכשירי כספומט סכומים הנאמדים בכ-250 אלף שקלים תוך כדי שהוא מסיח את דעתם של הקשישים וגונב מהם את כספם או לחילופין את כרטיס האשראי שלהם באמצעותו הוא מבצע מאוחר יותר משיכות לעצמו. 

הפרשה עצמה החלה לפני כשנה וחצי, אלא שרק לפני כמה חודשים החלו להצטבר במשטרת פתח תקווה כ-50 תלונות מקשישים ובני משפחותיהם מהם עלה חשד ודפוס פעולה זהה מצד אדם שלכאורה הציע עזרתו לקשישים שעמדו לפני מכשירי כספומט בפתח תקווה בפרט וברחבי הארץ בכלל. החשוד כך עולה היה ניגש אל הקשישה או הקשיש מציע את עזרתו ומקבל מהם בתמימות את מספר הקוד הסודי שלהם באמצעותו היה יכול להמשיך לבצע את הפעולות שזמם. 

על פי החשד הוא היה מבצע את פעולות משיכת הכספים עבור אותם קשישים אלא שאז היה מסיח את דעתם ומפקיד בארנקם פעם את הכסף המזומן שמשך כפי שביקשו ופעם את כרטיס האשראי שלהם ללא הכסף המזומן. כך שבכל מקרה היה משאיר ברשותו לסירוגין כספים שמשך מחשבון הבנק של אותם קשישים או את כרטיסי האשראי שלהם.

מעדויות שמסרו המתלוננים הובהר לחוקרים כי החשוד ניסה להסוות עצמו באמצעות כובע שחבש לראשו ולעיתים אף באמצעות פאה. כאמור בתום חקריה ממקודת וממושכת, הצליחו החוקרים לשים את ידיהם על החשוד והוא נעצר להמשך חקירה ובחיפוש בדירתו נתפסו 250 אלף שקלים במזומן.