ניצב בדימוס אריה עמית שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על אסון מירון והצורך בהקמת ועדת חקירה לבדיקתו, וביקר בחריפות את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ואת התנהלותו של מפכ"ל המשטרה הנוכחי, קובי שבתאי: "אוחנה רוצה להיצמד למשטרה ולהוריד מעצמו אשמה. אין לי מושג למה המפכ"ל כל כך כנוע בפניו, זה איום ונורא".

בפתח דבריו התייחס עמית לפרסום לפיו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מנע מהמפכ"ל להגיש בקשה לפתיחת ועדת חקירה ממלכתית על האסון ואמר: "הוא פשוט אתמול הביא לשיאים חדשים את הכניעה וההתכופפות של מפקדי משטרה לאורך הרבה שנים. לא רק המפכ"ל, הבנתי שגם מפקד המחוז. יש לנו היסטוריה, בעיקר בימי מלכותו של נתניהו, של כיפוף המשטרה יותר ויותר, כשהאשמים בזה שני הצדדים: הפוליטיקאים שעושים את זה, והמפקדים במשטרה שמסכימים לזה".

"מה שקורה עם אוחנה, אני מקווה שלא אצטער על זה, אוחנה הוא אדם מאוד חכם ומאוד מתוחכם. המפכ"ל, אני לא מכיר אותו אישית, הוא בטוח גיבור עז נפש ועם הרבה כנפיים על החזה אבל זה לא כוחות, כי אוחנה הוא איש מאוד מתוחכם; והמפכ"ל הוא איש עבודה, איש שטח, איש משטרה".

"מה שעשה אתמול אוחנה זה פשוט שיחק על המפכ"ל, בא לישיבה, בכלל לא מעניינו לבוא לישיבה, הוא עשה את זה לא כי הוא רוצה לשמוע אלא כי הוא רצה להיצמד למשטרה ולהוריד מעצמו עוד טיפה אשמה. אם הוא יכול, לקחת מפכ"ל שקבע קביעה לגמרי חוקית והגיונית, נכונה, היה צריך לעשות את זה בלי הרבה דיבורים, יש לו את כל הסמכות לזה לקחת אותו החוצה כמו מורה שלוקח ילד בכיתה א', אמר מה שאמר, והמפכ"ל חוזר ואומר שהוא לא שולח את המכתב?"

"יש כאלה שיותר מתוחכמים ויש שפחות. במקרה הזה, זה נראה ממש משחק של לא כוחות כי אוחנה, אני לא אוהב את התנהלותו באופן אישי. דריכה ברגל גסה על הראש של המפכ"ל. אין לי מושג למה המפכ"ל כל כך כנוע בפני השר, זה איום ונורא". 

הוא הוסיף: "זה עניין של תרבות כניעה. תרבות של כניעה לפוליטיקאים, בעיקר כשמדובר באנשים מתוחכמים שיודעים לעשות את העבודה. המשטרה למדה בשנים האחרונות להיות כנועה. זה לא דבר חדש, זו תרבות שמשתרשת, מי שמוביל אותה זה רה"מ שמולך פה 20 שנה". 

כשנשאל האם "תרבות הכניעה" הובילה לשפיכות דמים, ענה עמית: "גם פה הייתה במהלך שנים כניעה של מפקדי משטרה בכירים שידעו שמדובר באירוע מסוכן מאין כמוהו ונכנעו כי הם לא רצו להרגיז את הפוליטיקאים, לכן הסכימו לעשות את זה למרות שידעו שאסור לעשות את זה". 

הוא הוסיף וציין: "היו כאלה והיו כאלה, זה לא רק מפכ"לים, זה גם מפקדי מחוזות. האי המושלם של שוטרים וקצינים שלא נכנעו מעולם זה 433 שחוקרים את כל מי שצריך בלי טיפת מורא וחלקם משלמים מחיר".

עמית העריך כי לא תוקם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות האסון, אך ציין: "אם הוועדה תתכוון לבדוק את האשמים יש לנו אשם אחד ראשי וראשון שזה רה"מ נתניהו שבמהלך שנותיו היו כל הדוחות של המבקר והמשטרה. אם יחפשו אשמים יש אשם ראשי והיתר יהיו אשמי משנה".

הוא הוסיף: "אם רוצים להגיע למסקנות של מה צריכים לעשות, זו צריכה להיות עבודתה של הוועדה כי צריך לשטח את כל מה שקורה שם, להוציא את השליטה מהמאפייה החרדית, לתת למישהו אחר שיקבל שכר ויהיה מנהל האירוע או המקום ולתת למשטרה לעשות את עבודתה עם עיניים מורמות".