איש התקשורת ופעיל הימין שמעון ריקלין הגיש אתמול את תוכניתו המשודרת בערוץ 20 בכיכר "הבימה" בתל אביב, כשלפתע התפרץ לשידור פעיל המחאה נגד ראש הממשלה סדי בן שטרית והפריע למהלכו. ריקלין אף התקשר במהלך השידור והזעיק משטרה. כעבור מספר שעות נעצרו בן שטרית ואדם נוסף בחשד למעורבות באירוע תקיפה והפרת הסדר הציבורי. ריקלין התארח היום (שלישי) בתוכניתם של אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM והתייחס לאירוע.

"זה לא יוצא דופן, זו לא פעם ראשונה, זה קורה הרבה פעמים ואני חייב להגיד שזה פשוט מדהים אותי, לאו דווקא ההפרעה כי יש בריונים תמיד, אלא העידוד של אנשים מסביב. אתמול הייתה תחרות פסנתר בהיכל התרבות, אנשים מאוד עמידים, מאוד מבוססים. אתה רואה איך הם מעודדים אותו ואת החבורה שלו וחשבתי לעצמי באותו רגע, קורה פה משהו מאוד חמור. אם נחבר את זה לזה שמדי פעם אומרים לאנשים ימניים 'למה דווקא פה, למה דווקא ביפו? בירושלים? ברמת השרון? בבית אל? בכיכר הבימה בתל אביב'? באים אליי אנשים, אני גדלתי בתל אביב, למדתי ליד הבימה לפני כארבעים שנה, ואומרים לי 'אתה לא יכול לדבר פה'.

אנחנו בציונות הדתית והימין מתווכחים בינינו אבל אנחנו מפספסים את העניין שיש פה, קם פה מחנה גדול שחושב שלא לגיטימי שנהיה במרחב הפיזי ובמרחב הרוחני התקשורתי. זו בעיה גדולה. רועי עידן כל הזמן יורד על נתניהו ומדבר על ריבונות, ואכן נתניהו לקה עם הריבונות וגם עם המשפט, אבל לפני שמדברים על ריבונות של מדינת ישראל בכל מיני מקומות, אם אני כאיש עם כיפה סרוגה לא יכול להסתובב בתל אביב מבלי שקוראים לי נאצי ומקללים אותי, יש לנו בעיה מאוד חמורה עם תפיסה של אנשים שחושבת שפשוט לא מגיע לנו להיות לידם".

עוד סיפר ריקלין: "לפני יומיים הייתי ליד 'נחמה וחצי' (בית קפה בתל אביב), ניגשו אליי שני אנשים ובשקט בטון קר מאוד אמרו לי אתה נאו־נאצי. הסתכלתי עליהם ושאלתי למה. הם ענו 'כי אתה תומך בראש הממשלה נתניהו'".

לדברי ריקלין, "רוצים להדיר אותנו מהמרחב התקשורתי. אני עברתי לגור בתל אביב, ליד כיכר הבימה. ביקשתי מהנהלת הערוץ שתתחשב בי, הם התחשבו בי. אף אחד לא העלה על דעתו שיהיו אנשים בתל אביב שאמורה להיות עיר פלורליסטית שאנשים לא ירצו לשמוע אותנו".

לסיום אמר ריקלין, "אתמול זה היה מדהים. אנשים כמו בסצנה של וודי אלן יצאו מתוך הטלוויזיה והגיעו, כולל הצל ונוספים שהגנו עלינו. אני אומר לכם, זה היה מרגש. גם הערב מתכננים להגיע הרבה אנשים".