על רקע ההכנות לחופש הגדול ולשנת הלימודים הבאה, מקיימים בימים אלה במשרד החינוך כמה סקרי דעת קהל במטרה להבין כיצד יש להיערך במסגרות החופש הגדול.

כך למשל, נכתב בפוסט שפורסם לאחרונה בעמוד הפייסבוק של המשרד: "הורים יקרים, רגע לפני שאתם מתחילים לתכנן את חופשת הקיץ, אנחנו רוצים לשתף אתכם בתכנון של משרד החינוך לחודש יולי הקרוב. מה אנחנו מתכננים לילדיכם? גנים ובתי ספר מלמדים בחופש הגדול - לצמצם את הפערים שהם צברו במקצועות הליבה במשך השנה: שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים. ולא רק, אלא גם לתת להם מעטפת רחבה של העשרה, מענים רגשיים וחברתיים".

עוד ציינו במשרד: "התלמידים יוכלו ללמוד תכנות ורובוטיקה למשל. לבקר במוזיאונים, לצפות בהצגות, להאזין לקונצרטים ולהשתתף בפעילויות ספורט. לטייל, להשתתף בסדנאות יצירה, וליהנות במשחקי חשיבה וחברה".

הפעילות תתקיים בקיץ 2021 בתאריכים 1-29 ביולי בגנים, בבתי הספר היסודיים (א'-ו') ובחטיבות העליונות (י'-י"ב), מ-21 ביוני עד 19 ביולי בחטיבות הביניים (ז'-ט').

ההחלטה להפעיל את התוכנית התקבלה על רקע משבר הקורונה והפערים שנוצרו לאורך השנה האחרונה. הודעה מטעם המשרד: "משרד החינוך רואה חשיבות רבה בצמצום פערים אלו באמצעות שמירה על הרצף החינוכי ומתן פעילויות הפגה והעשרה. מעטפת זו תינתן על ידי הדמויות המוכרות והמשמעותיות להם".

עוד הדגישו כי הפעילות תתמקד במענה רגשי־חברתי ובצמצום פערים במקצועות הליבה: שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים, לתלמידי כיתות א'-י"א ולילדי הגן. באשר לתשלום, נדרשת מההורים השתתפות עצמית מינימלית.

בד בבד, גורם במשרד החינוך מאשר כי בימים אלה עמלים במשרד על הצגת תוכנית מקיפה לצמצום הפערים הלימודיים שנצברו בשנה זו. "המטרה מבחינתנו היא קודם כל לאפשר לתלמידים לצמצם פערים. יש כאן הרבה שיקולים, בין היתר תקציביים, אבל התוכנית כולה צפויה להיות מוצגת כבר בקרוב למקבלי ההחלטות".