מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי שוחח בשבוע שעבר עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והציע למנות ועדת בדיקה ממלכתית לאסון הר מירון, כך נמסר ל"מעריב". 

כזכור, ביום שני פתח המפכ"ל את ישיבת סגל פיקוד כללי במטה מחוז צפון בנצרת בהבעת הערכה לשוטרי המחוז ובראשם ניצב שמעון לביא על תפקודם באסון במירון, ומנגד מתח ביקורת על אלו המפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה כאשמה באסון.

"הגענו היום למחוז צפון, לערוך את הישיבה השבועית של ספ"כ המשטרה כאשר כולנו מאוחדים ומלוכדים ומביעים תמיכה אחד בשני, ממני ומטה לכיוון מפקד המחוז, לשוטרים, לאגף התנועה ולכל מי שנטל חלק באירוע", אמר שבתאי.

בנוסף, ביום ראשון מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כינס מסיבת עיתונאים בנושא האסון במהלכה הודיע כי ייפתח בביקורת מדינה מיוחדת. לדבריו, הביקורת תעסוק בשלושה מישורים - הראשון הוא הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחת קבר הרשב"י והשלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים בישראל למניעת הישנות אסון זה בעתיד. 

באסון שהתרחש בליל חמישי האחרון נהרגו 45 אנשים ו-150 נפצעו כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך ההילולה השנתית בקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. בין הפצועים וההרוגים ישנם גם ילדים.