מאות נכי צה"ל ופצועים פוסט טראומטיים פקדו היום (רביעי) את הרחובות, ויצאו להפגין בפתח תקווה ובירושלים בקיאה ליישומה המידי של רפורמת "נפש אחת", זאת, כשלושה שבועות מאז הצית עצמו נכה צה"ל איציק סעידיאן. אילן מיצביץ', נכה צה"ל שמחה אף הוא על החלטת הממשלה שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM ושיתף כי הוא התאכזב מאוד: "הייתי נוכח בהפגנה לפני שבועיים, חסמנו כבישים ופשוט באנו להילחם על הזכויות שלנו ופשוט הממשלה עושה מאיתנו צחוק".

 הוא הוסיף עוד כי "הייתה לנו תקווה מאוד גדולה הפעם, שראש הממשלה הבטיח במילים שלו, שתוך כמה ימים, או בשבועיים הקרובים העניין של נכי צה"ל יעלה לישיבה בממשלה הקרובה. מה שקרה זה הבטחות לחוד ומעשים לחוד, הוא פשוט לא סופר אותנו. והפעם אנחנו לא נשתוק יותר עד שנקבל את כל הזכויות שמגיעות לנו".

 לדבריו, "היו המון ועדות והמון תחקירים, וכולם יודעים בדיוק מה צריך לעשות והארגון  עצמו נלחם בכל הכוחות שיש לו. בגלל זה יצאנו לרחובות. אנחנו מבחינתנו כמו נטל. איציק עשה מעשה חמור מאוד. הוא היה צריך להקריב את הגוף שלו לטובת כל נכי צה"ל. זה פשוט לא יאומן מה הוא עשה לעצמו, הכל בגלל אגף שיקום שהחליט להתנער מאיתנו. העדיפו אותנו בתוך ארונות מאשר אנשים חיים".

מיצביץ' שיתף את הסיפור האישי שלו: "נפצעתי בחיל הים ב-2001. הייתי טכנאי מערכות נשק בסטילים, נפל לי מנוע על הברך, עברתי ניתוח והוכרתי כנכה צהל. לפני כחמש שנים הייתה לי החמרה קשה, עברתי עוד מספר ניתוחים שלא צלחו ולצערי עברתי קטיעה. אחרי הקטיעה אגף השיקום החליט להתנער ממני, נתן לי 10 אחוזי נכות. זה לא מחזיר לי טיפולים או כסף. כאילו זרקו אותי לכלבים, לך תתמודד עכשיו".

"הגעתי לוועדה והחשיבו אותי כאילו אני אחרון העבריינים. שאלו 'למה באת לפה?'. שאלתי 'מה זאת אומרת מה אני עושה פה?', קיבלתי את הקטיעה דרך אגף שיקום, אני צריך לקבל את האחוזים שמגיעים לי. זאת השאלה הראשונה ששאלו אותי. סליחה שאני אומר – למחבלים לא מתנהגים ככה, זה פשוט לא יאומן לאיזה מצב המדינה הזאת הביאה אותנו. לפת לחם", הוא ציין. 

"אני כבר 4 שנים לא יכול לעבוד", שיתף אילן, "גם אם אני רוצה, פסלו לי את המקצוע. פיזית אני יכול לשכוח מזה. אגף שיקום עוד איכשהו בא לקראתי ורצה לשקם אותי, אבל עכשיו הכל נעצר. לפני זה היה לי עסק של חשמל, העסקתי עובדים. אני ניהלתי הכול ודאגתי תמיד שלעובדים יהיו עבודה ופרנסה, ויום אחד הכול נעצר, נשארתי בלי כלום. עכשיו אני צריך לבנות את החיים מחדש בגלל איזה פקיד שהחליט להתנכל לי".

לבסוף, בתשובה לשאלה "עד לאן יגיע המאבק שלכם?", השיב נחרצות: "אני מאמין שאם לא נקבל עכשיו את מה שאנחנו דורשים – פשוט נחסום את המדינה, לא נשתוק יותר. שהאזרחים ישמעו מאיתנו שאנחנו תורמים ואנחנו חלק מהאנשים שרוצים לחיות פה בכבוד. לא גנבנו, לא רימינו – נלחמנו. המדינה בגדה בנו, ממש ככה".