חה"כ איילת שקד (ימינה) הגיבה היום (רביעי) למתקפה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין. אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל. מתחילת הדרך, שבעת המנדטים של ימינה היו חלק מגוש הימין, ללא תנאים וללא חרמות".

נתניהו מגיב להטלת המנדט על לפיד ותוקף את בנט. צילום: קונטקט

"אני הולכת עם נפתלי דרך ארוכה. אני לא בטוחה שיש תקדים לאמון שיש בינינו, ואני רוצה להבהיר-  נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין", הוסיפה. 

עוד כתבה שקד: "אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות, בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה. הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות- וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין".

"אנחנו אנשי ימין אידיאולוגים שאחראים לחלק מהמהפכה שהתרחשה פה בשנים האחרונות. הכנסו לשיח הפוליטי את ערך הריבונות כשנאום בר אילן היה המצפן, שינינו את השיח המשפטי משיח פרוגרסיבי לשיח שמרני, התחלנו להסדיר את ההתישבות ושינינו את השיח מפינוי להסדרה. על כל הערכים האלה נעמוד, תמיד", המשיכה. 

מוקדם יותר היום פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשקד את תיק המשפטים. מנגד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הציע לשקד את תיק התחבורה או השיכון. שקד, מצדה, הכחישה את הדברים. הלחצים שמופעלים על שקד כוללים פגישות, הפצרות ורמזי איומים. בליכוד מאמינים ששקד יכולה לעזוב את ימינה ובנט משיקולים אופורטוניסטים גרידא.

בנוסף, בחדשות 12 פורסמו ביום שני הקלטות משיחה סגורה של שקד, בה היא מתבטאת בעד הקמת ממשלת ימין, אך גם מבקרת בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה.

"אם המנדט יהיה בידיים של בנט, ובנט יגיד לו, נצא בפומבי וגם אני, בנט הוא ראש הממשלה, אין סיבה לשבור את הימין, אתה מחויב לערכי הימין... נעשה קמפיין... בנט ראשון ברוטציה לשנה וחצי, נניח, ואחר כך ביבי עוד שנתיים וחצי, זה הכי טוב לכולם. אם נפתלי יקבל את המנדט מהימין, הוא לא ילך עם השמאל כשהמנדט אצלו ביד מהימין. זה לא יקרה", נשמעת שקד אומרת בהקלטה.

לאחר מכן אמרה שקד כי ניתן עדיין לשכנע את יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לתמוך בממשלה בהימנעות רע"מ: "יש קידוש השם, ויש חילול השם. והבנתי... מאוד גמישים הרבנים. אתם יודעים... סמוטריץ' הוא הכי לא שומע לרבנים. אני ונפתלי הרבה יותר מקשיבים לרבנים. הוא מחשיב את עצמו כל הזמן שהוא מקשיב לרבנים, למרות שאנחנו יודעים שזה לא נכון".