"יש תחרות חריפה בשוק המשכנתאות, אבל מאחר שהמשכנתה היא ההלוואה הפיננסית הכי גדולה של האזרח, אנקוט בקרוב צעדים לשיפור השקיפות, כדי לאפשר השוואה אובייקטיבית של המוצר". כך אמר בראיון ל"מעריב" המפקח על הבנקים יאיר אבידן.
אבידן, המסיים בימים אלה שנה ראשונה בתפקיד, מסביר: "לא תמיד המוצר הטוב ביותר הוא בהכרח הזול ביותר. השיפור בשקיפות ישפר את רווחת הצרכן. המשכנתה היא מוצר מורכב, ולא תמיד ניתנת השקיפות המלאה".

המפקח מכחיש שיש עליו לחצים פוליטיים, אבל מוסיף: "אנחנו חיים במדינה שבה גם הרשות המחוקקת מביאה עצות, ואנחנו קשובים. אני בוחן כל פנייה והצעה לגופו של עניין, גם אם היא מגיעה מחבר כנסת. נכון ששחרור מגבלת ריבית הפריים הוצע על ידי פוליטיקאים, אבל קורה שגם הצעות הפוליטיקאים מתיישבות עם התפיסה המקצועית שלנו".

על כניסת אפליקציית התשלומים של אפל פיי לישראל הוא מוסיף: "אנחנו רואים ערך חיובי בכניסת אפל פיי לעידוד התחרות ולייצור תרבות עסקית חדשה. כל הבנקים וחברות כרטיסי האשראי חתמו עם אפל פיי על הסכמים לשיתוף פעולה. בסופו של דבר, מדובר באמצעי תשלום ללא הצעות ערך אחרות".

על הקשיים שהבנקים מערימים בקבלת כספים ממדינות המפרץ, אמר אבידן: "יש פה עולם העוסק באיסור הלבנת הון וכספי טרור. התייעצנו עם הבנקים והוצאנו באוקטובר מכתב הסדרה כדי לסייע להם לאפשר את המשך הפעילות. חלק ממדיניות המפרץ, כמו אבו דאבי, נוגעות בעולם של איסור הלבנת הון וטרור, ולא תמיד הן מקיימות משטר מושלם. הבנקים פועלים לפי כללים וניהול סיכונים. בגלל סימני השאלה, הוצאתי לפני כמה ימים הבהרה נוספת המקילה עליהם".

הראיון המלא מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"