ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי הושגו הסכמות בעניין הרפורמה "נפש אחת" באגף השיקום של משרד הביטחון בשיתוף שר האוצר, שר הביטחון וארגון נכי צה''ל וכי היא תעבור לאישור הממשלה בימים הקרובים. זיו שילון, מבכירי פעילי הרפורמה, התארח בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM וסיפר על התהליך שהביא לרגע לו ציפו רבים.

"הרבה מאוד דברים קורים רק אחרי שמופעל איזשהו לחץ, אבל אני יכול להגיד מהעבר השני שכל הנפשות הפועלות, בוודאי שר הביטחון שהתעסק בזה באופן ישיר בשבועיים האחרונים. גם שר האוצר שנרתם וגם ראש הממשלה בעצמו בתוך כל הכאוס הפוליטי שאנחנו מצויים בו התעלו לגודל השעה והצליחו לפחות לאפשר לנו שלב ראשון, מני שלבים רבים שיגיעו אחריו, בהוצאת רפורמה שתשנה משמעותית את חייהם של נכי צה"ל", אמר שילון.

בהמשך סיפר על התהליך שהוביל להגעה להסכמות: "אני יכול להגיד שאיפשהו במהלך התהליך הזה יכול מאוד שהייתי מרים ידיים, אבל אין לי ידיים. זה עזר לי מאוד לשמור על תעצומות נפש ועל קור רוח בשבילך להמשיך לעבוד על מנת להוציא את הדברים לפועל. אני יכול להגיד שבאמת היה שיח מאוד עמוק וגדוש בהרבה אלמנטים בימים האחרונים כי זה באמת נושא מורכב, בסוף זה טיפול בחיי אדם, טיפול באנשים. זאת מערכת שבשנים האחרונות אף אחד לא נגע בה, לא עדכנו אותה. התחיל תהליך עוד הרבה לפני מקרה איציק סעידיאן, אבל התהליך הזה רק התחיל איזה שינוי, ולצערי, בעקבות המקרה נעשתה האצה שהיום מניחה יסודות שאחריהם נוכל באמת לעשות שינוי".

הוא הוסיף כי "שני דברים נוספים היוו משקל גדול, אחד זה איציק סעידיאן, כמובן , השני זה יוסוף חדד, ערבי שהתנדב לצה"ל והפך לנכה בלבנון והוא אמר לי "הפעם יגרדו אותנו מאיילון". 

עוד אמר שילון, כי "בשנים האחרונות המערכת נכנסה לסחרור של העמסת ביורוקרטיה ויחס אישי לא אנושי, עבור אנשים שלחמו בחוד החנית של מדינת ישראל עבור כולנו. אני לא אתחיל לפרט למה עוולות נערמו ולמה הסיטואציה הזאת נוצרה, אבל כשנכנסתי לעובי הקורה והתחלתי ללמוד את הדברים יחד עם ארגון נכי צה"ל ועם ראש האגף החליפי, ובאמת התחלנו לווסת את כל התנאים הבסיסיים כדי שהרפורמה הזאת תתחיל לצאת לפועל, הבנתי שיש הרבה רעות חולות שצריך לעקור מהיסוד. זה היה לי מאוד קשה, כי בסוף אתה אומר לעצמך 'אני לחמתי על המדינה הזאת'. אני אגב, קיבלתי ברוב המקרים טיפול שהיה הוגן וראוי, אבל עליי רואים. על אלו שלא רואים, שהם פגועים בנפש וזה איפשהו בפנים, היה עומס מאוד גדול גם ברמה הנפשית וגם ברמה הביורוקרטית, ואחר כך לך תוכיח שבאמת משהו אצלך חזר מהקרב לא בסדר, וזה היה משהו שהיה לי מאוד קשה לקבל".

"הייתה סיטואציה שישבתי עם חבר טוב שהיה באחת ההיתקלויות הכי קשות שהיו לפלוגה שלנו ברצועת עזה", סיפר שילון. "ואותו חבר, כשישבנו על קפה בסוף הפגישה, אמר לי בדרך אגב 'תשמע אחי, לפעמים אני מקנא בך'. אמרתי לו 'מה זאת אומרת? אני פצוע, מוגבל פיזית, אצלך זה דברים שמתחוללים בפנים, איך אתה מקנא בי? כי גם לי יש את הדברים שבפנים'. הוא אומר לי 'אני מקנא בך כי עלייך כולם רואים'. זה משפט שהפיל לי אסימון חזק ומשמעותי מאוד. זה מסר עבורנו גם כחברה, ברמה של מעסיקים, של עוברי אורח ברחוב ופתאום פוגשים מישהו שמתנהג קצת מוזר.

חבר'ה, שתבינו, יש אנשים שנושאים בתרמיל גבם מראות שאני לא מאחל לאף אחד, כאחד שחווה אותם גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית, לראות. וזה מראות שהאנשים האלה ראו רק בשביל לשמור על המדינה. קו פרשת המים לחלוטין עבר המון בזכותו של איציק סעידיאן, ודברים השתנו. אני לא רואה דברים חוזרים אחורה. יש לנו עוד הרבה מלאכה ועבודה".