טרגדיה התרחשה הלילה (בין שבת לראשון) ביישוב ג'סר א-זרקא שבאזור זכרון יעקב, במסגרתה נספה ילד בן 7 בשריפה בבית מגורים. שלושה מאחיו, הצעירים ממנו, נפגעו באורח קשה. האם המשפחה, בת 47, נפצעה באורח קל. שוטרים שהגיעו לזירה סייעו לתושבי המקום לחלץ את הארבעה, ולאחר מכן פתחו בחקירה. 

על פי פרסום בוואלה! מפרטי חקירה ראשונית של כיבוי והצלה עולה כי מוקד הבעירה היה מזרון בחדר השינה בביתם שנמצא בקומה העליונה. עוד דווח כי הילדים פונו טרם הגעתם של כוחות הכיבוי והצלה, וככל הנראה נפגעו כתוצאה משאיפת עשן. השריפה כובתה על ידי תושבי המקום.

הפרמדיקים של מד"א אייל גוטמן ודוד שוסמן, שהגיעו לזירה וטיפלו בנפגעים, סיפרו על שהתרחש: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. ארבעת הילדים שהיו מחוסרי הכרה וסבלו מכוויות ושאיפת עשן חולצו על ידי השכנים ללובי הבניין. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות על מנת להעריך את מצבם ובטיפול רפואי מציל חיים.

ילד בן שבע היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ומתן תרופות מיוחדות ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים הלל יפה. שלושת הילדים הנוספים היו במצב קשה ולאחר שהונשמו בשטח, הם פונו במצב יציב לבתי החולים הלל יפה ורמב"ם תוך כדי המשך טיפול רפואי".