לרגל יום ירושלים פרסם היום (ראשון) ביטוח לאומי נתונים נבחרים על העיר בהשוואה לכלל רחבי הארץ, זאת בשלושה היבטים עיקריים, ביניהם דמי אבטלה, ממדי העוני ומאפייני המבוטחים של המוסד. 

על פי נתוני הדוח בחודש מרץ היו בירושלים כ-48 אלף מקבלי דמי אבטלה, זאת לעומת 4.3 אלף בינואר של השנה שעברה.  בתוך כך, שיעור מקבלי דמי אבטלה בחודש עמד על כתשעה אחוזים מכלל מקבלי דמי אבטלה בישראל, בעוד מקבלי דמי אבטלה בירושלים בשנה שעברה היוו כ-5% מכלל המקבלים בחודש זה. קרי, חלקם של מקבלי דמי אבטלה בירושלים מכלל המובטלים כמעט והכפיל את עצמו.

עוד עולה מהדוח כי שיעור הנשים מתוך סך מקבלי דמי האבטלה עומד על כ-42% לעומת כ-52% אשתקד. לצד זאת, 62% ממקבלי דמי האבטלה בירושלים הם נשואים, לעומת 54% בקרב כלל הארץ. 

הנתונים מראים כי בתקופת הקורונה נרשמה עלייה משמעותית בשיעור מקבלי דמי אבטלה בקרב הצעירים, כאשר ירושלים מאופיינת בשיעור גבוה של צעירים לעומת כלל הארץ. נתון נוסף הוא שהאוכלוסייה בירושלים מאופיינת ברמת עוני גבוהה בהשוואה לשאר חלקי הארץ, על פי המדדים השונים. תחולת העוני בקרב משפחות בירושלים כפולה בהשוואה ליתר חלקי הארץ – כ-41% לעומת כ-20% בהתאמה.