המערכת הפוליטית גועשת בעקבות ההסלמה בדרום, זאת לאחר שלמעלה מ-35 רקטות שוגרו היום (שני) לעבר הרי ירושלים, עוטף עזה ומרחב אשקלון, וכן אזעקות הופעלו בירושלים, בית שמש והיישובים הסמוכים, יישובי עוטף עזה ובעיר אשקלון. 

יו"ר ימינה, נפתלי בנט צייץ: "בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך. אנו נגבה פעולה נחושה של ממשלת ישראל".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיב לאירועים הביטחוניים בחשבון הטוויטר שלו: "תוקפנות חמאס מחייבת תגובה חריפה להשבת ההרתעה ואנחנו נגבה החלטות של הממשלה שיביאו לכך".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לירי לעבר ירושלים: "הכתובת הייתה על הקיר. במשך כל השבוע האחרון ישראל נכנעה בהר הבית ובשמעון הצדיק לפורעים וטרוריסטים, והחמאס מבין את הכניעה היטב". 

הוא הוסיף כי "התגובה ההולמת מול חמאס היא לצאת למבצע בעזה, לחזור לסיכולים הממוקדים ולירות לעזה 50 טילים על כל טיל שנורה לשטח ישראל. ממשלת ישראל חייבת לחסל עוד הלילה את מוחמד דף, ולהחזיר את ההרתעה למדינת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ: "שוב מתברר שמי שבוחר בחרפה מקבל מלחמה. הגיע הזמן להילחם באויב הערבי ולהכות בו בעוצמה, בעזה, ביו"ש, בירושלים ובכל מקום בו הוא מרים ראש. 'ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'. מחזק את ידי כוחות הביטחון ומתפלל לשלומם ולהצלחתם. השם ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס גם הוא למצב הביטחוני וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוב נוכחנו לדעת שמדיניות ההסדרה של נתניהו היא מכבסת מילים למדיניות כניעה לטרור המביאה להשלכות כואבות. עכשיו עלינו להתמקד בהשבת הביטחון למדינת ישראל ולשים את הנושא בראש סדר העדיפויות".

ח"כ איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מי שנכנע בהר הבית במערכה הראשונה מקבל טילים על ירושלים במערכה השניה. זו או נחישות או רפיסות".