כתב חדשות 12 ברהנו טגניה שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על האירוע החריג אמש, במהלכו פרץ בבכי בזמן שידור לאחר שראה ספרי קודש שרופים במכינה בלוד. "לראות מחזה כזה דווקא אתמול, ביום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, היה לי קשה מאוד - בלי קשר לדעה פוליטית", סיפר.

טגניה סיפר: "אגיד ככה, אנחנו בהתחלה שמעתי שיש בית כנסת של העדה ההודית שהוצת אתמול בלילה. אנחנו מגיעים ללוד, מישהו אומר לי לך עוד מאה מטר ימינה, שם ניסו להצית. אתה מגיע למכינה קדם צבאית, לא היה אף אחד. אתה מריח את הריח של העשן, את הפיח. שואל - איפה ניסו לשרוף? אומרים 'תעלה קומה'. אתה נכנס לכיתה, רואה מולך ספרייה קטנה כזאת והספרייה מלאה בספרי קודש, תנ"ך שרופים, חלקם שרדו וחלקם שרופים. זה דבר שקשה לראות בלי קשר לדעה פוליטית, לימין או לשמאל".

"אני לא זוכר אם בכיתי, אבל היה לי קשה. ירון אברהם עזר לי, הוא הבין שאני מאוד מתקשה ומשך את השידור עד שהתעשתי על עצמי. זה מתערבב לי כי אתמול יום מיוחד, תרשו לי להיות, אתמול יום מיוחד עבור הקהילה האתיופית, יום ירושלים אנחנו שמחים ומאוד מאוד עצובים, יש זיכרון מעל 6,000 אנשים שנספו בדרכם להגיע לארץ ישראל".

"כל הזמן סיפרו לנו, אני בתור ילד שגדל עם הסיפור שמספרים לך והכול, זה הסמל. כשאתה רואה מולך אנשים מהקהילה שלך, מהעדה שלך שחירפו נפשם להגשים את החלום ודווקא פה במקום הזה אתה רואה ספרי תנ"ך וקודש שרופים. זה פשוט קשה, קשה לראות מחזה כזה".

ריגשת הרבה מאוד אנשים.
"תודה".

טגניה סיפר עוד כי "זה היה מפתיע, אותי זה הפתיע העוצמה של ערביי ישראל שיצאו בצורה מאוד, מאחורי הדבר הזה זה היערכות מסודרת, מישהו כיוון, מישהו הוביל, זה לא ספונטני. אני חושב שזה היה מסודר ומאורגן, הרי ברמלה תקפו מול ביהמ"ש, בלוד עלו על עמוד חשמל, החליפו את דגל ישראל בדגל פלסטין, הציתו רכבים של יהודים. במשטרה יש דיון על כך שברשתות החברתיות הופצו מסרים על ידי אנשי חמאס שהיהודים נכנסו להר הבית והציתו".