בעקבות המצב הביטחוני בדרום, המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ״סים בצפון הארץ, בשיתוף הרשויות המקומיות באזור, מציעים אירוח לתושבי הדרום.

בין המתנ"סים המארחים: מתנ״ס אורנית, שמציע בריכה, ארוחות והפעלות ספורט, מרכז קהילתי גולן, שמציע לינת קמפינג בפארק הירדן ללא תשלום, עם הפעלות ובילוי במקום, רשת המתנ"סים קריית ים, שמציעה אירוח בבתי התושבים וכניסה למתקני בילוי ופנאי, ובנימינה־גבעת עדה, המציעים אירוח בבתי תושבים. מרכז קהילתי כפר תבור מציע אירוח, לינה ופעילות לקבוצות נוער מדרום הארץ.

שורה של רשויות מקומיות נוספות בצפון מתגייסות לאירוח תושבי הדרום. מועצה אזורית גולן מזמינה את התושבים ללינת קמפינג ולבלות בפארק הירדן ללא תשלום, וכן לבקר באתר המורשת הלאומי עין קשתות בהצגת תעודה מזהה. בגולן ישנם אתרי בילוי ולינה נוספים וגם אנשים פרטיים המעוניינים לארח את תושבי עוטף עזה והדרום.

עיריית קריית שמונה בשיתוף רשת המתנ"סים בעיר יוצאת עם פרויקט "מארחים באהבה", ומציעים לתושבי הדרום להתארח בבתי תושבים.
גם עיריית קריית מוצקין פותחת מוקד לאירוח משפחות מהדרום. כמו כן, מזמינה העירייה יחד עם רשת המתנ"סים את תושבי הדרום להתארח ליום שלם ללא תשלום ב"חי פארק", בהצגת תעודת זהות.

איגוד ערים כנרת מזמין את תושבי אזור עוטף עזה להירגע מהמצב הביטחוני בבילוי משפחתי בחופי האיגוד ללא תשלום עבור החניה בחניוני הרכב של האיגוד. הזכאות להטבה בהצגת תעודה מזהה בלבד ביציאה מהחניון.

עיריית נשר הזמינה את תושבי הדרום וקוראת להם להגיע לחגוג את חג השבועות בצפון. ביום שישי הקרוב, עיריית נשר תקיים אירוע שבועות הכולל מסיבת בריכה ומתנפחים, דוכנים, והופעה של כוכב הילדים מני ממטרה. תתאפשר כניסה לאירוע ללא עלות לכל תושבי עוטף עזה המתגוררים ברדיוס של 40 ק"מ מהרצועה.

נוסף על כך, עד לרגיעה תתאפשר כניסה לספארי ברמת גן במחיר מוזל של 45 שקל לתושבי אזור העימות בהצגת תעודת זהות. יש לשריין מקום מראש.

בתוך כך, עמותת לחיות בכבוד מדווחת כי בימים האחרונים היא מקבלת עשרות פניות של קשישים המבקשים מזון וסיוע בצרכים בסיסיים כמו רכישת תרופות, בנוסף לאלו שהעמותה כבר מטפלת בהם. הרקע לעלייה בפניות הוא מצב החירום שגורם לקשישים רבים לחשוש לצאת מביתם. בשל כך, כמות המנות שאותן מספקת העמותה עומדת על פי ארבעה מהרגיל.