כמעט לינץ': אלעד גרוס, בן 28 מחיפה, הוא סטודנט לגאוגרפיה ומערכות מידע שמימש את התחביב שלו כדי להשלים הכנסה ובשנים האחרונות משמש כנהג אוטובוס באגד. אמש (חמישי) הוא נקלע לאירוע שבו הותקף באבנים על ידי פורעי חוק ערבים, ורק בנס הצליח להניס את האוטובוס עם נוסעיו מהמקום כשרק אזרחית אחת נפגעה באורח קל.

"אני נהג בקו 115, נכנסתי לרחוב שבתאי לוי בשכונת הדר בחיפה. מולי זיהיתי התגודדות של צעירים. כרזתי במיקרופון לנוסעים להוריד ראש כי מיידים לעברנו אבנים, ועל מנת לחלץ אותם ואותי האצתי את המהירות במטרה לחלוף על פני הפורעים. אכן, הצלחתי לעבור את מטח האבנים הזה ללא נפגעים למעט אחת שנחבלה באוטובוס", סיפר.

לא חששת להיקלע לתוך לינץ'? לא פחדת שיחסמו את דרכך?
"הם אכן עמדו על הכביש, אבל מה שהיה חשוב לי זה למלא את אחריותי כלפי הנוסעים ולהסיעם בבטחה. לכן פחות התייחסתי לפורעים, לחצתי על הגז וחלפתי על פניהם. כנראה שהם זזו הצידה מהפחד אבל זה פחות עניין אותי. מה שעניין אותי זה לחלוף מהמקום הזה לטובת שלום הנוסעים ושלומי".

איך נערכים לאירוע כזה?
"למען האמת, לפני שעליתי לאוטובוס בערב שוחחתי עם נהגים ונוסעים ואמרתי שיש לי חשש להיקלע לסיטואציה כזו בשכונת הדר, ידעתי שיש שם לא מעט ערבים. התשובה שקיבלתי הייתה חד משמעית, 'כל מה שקורה לך - אתה לוחץ על הגז כדי לעוף מהמקום. תחשוב רק על הנוסעים ועליך', ועשיתי כמצוותם וזה אכן הצליח".

פוסט תחבורה בדרך שלנו בעקבות ניסיון הלינץ' בחיפה (צילום: צילום מסך)
פוסט תחבורה בדרך שלנו בעקבות ניסיון הלינץ' בחיפה (צילום: צילום מסך)

יותר מאוחר העלו בחברת אגד פוסט מפרגן בפייסבוק לנהג המחזק את רוחו. הוא מבחינתו ימשיך לעבוד בחברה, כשהוא מציין: "אין ברירה, חייבים להיות חזקים ולהראות לכולם שאנחנו חזקים". בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירת המקרה.