גם הלילה (בין שבת לראשון) נמשכה ברחבי הארץ החזית השנייה של ישראל מול ההתפרעויות הקשות בכמה מוקדים מצפון ועד דרום. המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, אמר בראיון לחדשות 12: "אנחנו עדים למספר אירועים רב-זירתיים בתחומי מדינה ישראל של פורעי חוק. משטרת ישראל מתמודדת עם האירועים האלה. בסך הכל, משטרת ישראל פרוסה היום בארץ בעוצמה חסרת תקדים מבחינת היקף הכוחות". הוא ציין עוד כי "ביצענו כ-1,000 מעצרים, אנחנו פונים למנהיגים להרגיע את הרוחות".

עוד אמר המפכ"ל בתדרוך עיתונאים בלוד: "הגבנו למה שיכולנו. לא ניתן למנוע כל דבר. היום אנו ערוכים ופרושים בצורה יותר חזקה וגדולה עם ריכוז מאמץ וריכוז כוחות כך שיש מענה לכל אותם אירועים, רואים התוצאות בשטח. האירועים נרגעים, לדעתי הלכי הרוח יירגעו. כל פורעי החוק מהימים הקודמים, בלינצ'ים, בהשחתת הציוד, נבוא איתם חשבון. עד עכשיו יש הצלחות מצוינות בנושא הבאתם לדין של חלק גדול מכל אותם מבצעים של אותם אירועים". 

בירושלים, שוטרים עצרו שני חשודים שיידו אבנים לעבר כביש דרך בר לב בעיר. בנוסף, בפעילות המשטרה בכיכר ציון, נעצרו שני חשודים שהפרו את הסדר במהלך מחאה במקום.

עוד בירושלים, שוטרים ולוחמי משמר הגבול פעלו לפיזורם של מתפרעים בצומת בית חנינא (נווה יעקב) לאחר שבמקום החלו יידוי אבנים לעברם כלי רכב סמוך לתחנת הדלק.

בגזרת עוטף ירושלים, לוחמי משמר הגבול פעלו בכמה מוקדי חיכוך של הפרות סדר אלימות. בקבר רחל, כ-200 מתפרעים השליכו בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים לעבר הכוחות. כמו כן, שני מטעני צינור הושלכו לעבר הכוחות שהגיבו בירי אמצעים לפיזור ההמון.  

במחנה הפליטים שועפאת, כ-50 רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות מג"ב שהגיבו באמצעים ופיזרו את המתפרעים. 

בלוד, המשטרה עצרה הלילה 12 חשודים במעורבות בירי לעבר שוטרים, החזקת אמל"ח והפרות סדר.

ברמלה, עלתה באש חנות בשוק המקומי. על פי החשד, היא הוצתה. על פי חלק מהדיווחים, מדובר על חנות השייכת ליהודים. כבאים ממרחב איילון שהגיעו לזירה השתלטו על האש. 

החנות ששרפה ברמלה (צילום: כבאות והצלה)
החנות ששרפה ברמלה (צילום: כבאות והצלה)


ברהט, שני קטינים (15,17) נעצרו בעת שיידו אבנים לעבר נקודת השיטור העירוני הסמוכה למבנה עיריית רהט.

ביפו, המשטרה עצרה תושב יפו בן 17 בחשד כי תקף אמש נער בבת ים.

באום אל פאחם, המשטרה והשב״כ תושב העיר בחשד להצתת נקודת המשטרה בעיר. בנוסף, בלשי תחנת אום אל פאחם עצרו תושב העיר בחשד להצתת משרדי השיטור העירוני בעיר והצתת רכב.

הצתת נקודת המשטרה באום אל פאחם (צילום: משטרת ישראל)
הצתת נקודת המשטרה באום אל פאחם (צילום: משטרת ישראל)


בחיפה, במסגרת פעילות מבצעית של שוטרים ולוחמי יס״מ הערב בחיפה, השוטרים סימנו לנהג רכב לעצור. מהמשטרה נמסר כי הנהג לא עצר את הרכב אלא המשיך בנסיעה מהירה לעבר השוטרים שעמדו סמוך לרכב. השוטרים ביצעו ירי לעבר הרכב שנמלט מהמקום. אין נפגעים. 

בטבריה, לוחמי המילואים במשמר הגבול של משטרת ישראל עצרו 4 חשודים שהשתוללו עם אלות בטבריה. 

מעצרים של מתפרעים באזור טבריה (צילום: משטרת ישראל)
מעצרים של מתפרעים באזור טבריה (צילום: משטרת ישראל)

באזור זכרון יעקב, נרשמו חסימות צירים בעקבות התפרעויות: כביש 4 נחסם לתנועה מצומת פורדיס לצומת דור בשני הכיוונים. כביש 67 נחסם לתנועה מצומת זכרון (כביש 2) לצומת שפיה. מאוחר יותר שני תושבי ג'סר א-זרקא נעצרו בחשד ליידוי אבנים והכנת בקבוקי תבערה אמש לעבר כביש 2.

בתוך כך, מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי אין שינוי במצבו של הילד בן ה-12 שנפגע מבקבוק תבערה ביפו. מצבו יציב והוא מורדם ומונשם במחלקת הממוגנת של טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא לילדים.

בלוד העוצר הלילי נמשך

בעקבות אירועי הסדר החמורים שאירעו בעיר לוד והארכת ההכרזה על 'אירוע חירום אזרחי' בעיר, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת באישור מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, על האיסורים הבאים בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד.

החל מהשעה 19:00 בערב תאסור המשטרה כניסה ללוד והחל מהשעה 20:00 בערב ועד השעה 04:00 לפנות בוקר יתווספו ההגבלות הבאות בשטח העיר: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי וכן איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. 

תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל במספרים:08-9279201, 08-9279217 ובשפה הערבית במספר: 08-9279123.

אמיר אוחנה (צילום: עמית שאבי, פול)
אמיר אוחנה (צילום: עמית שאבי, פול)