שר התקשורת איתן גינזבורג פנה היום (ראשון) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט במכתב בו טען כי עיתונאי ערוץ 20, שמעון ריקלין, קורא להסתה נגד עיתונאים. גינצבורג קרא למנדבליט לפעול בנושא בהקדם. יש לציין כי גם ריקלין עצמו וצוות ערוץ 20 התוקפו לאחרונה במהלך שידורים

"ברצוני להביא לידיעתך בדחיפות התבטאויות שפורסמו ביממה האחרונה על ידי איש התקשורת שמעון ריקלין, ברשת החברתית טוויטר", כתב שר התקשורת במכתב, ופירט את הניסוחים: "התקשורת הישראלית היא הגורם העיקרי לאנרכיה ולהתפרעויות במדינת ישראל"; "רוצה להציע לחברי בימין מינוח חדש לאלו שבתקשורת 13 .12 .11 ובשמאל הקיצוני לא אומרים מילה נגד ההתפרעויות. אני מציע לקרוא להם תומכי טרור. דעתכם?". 

"כשר התקשורת", כתב גינצבורג, "ודווקא כמי שמאמין שתקשורת חופשית ומאוזנת היא נכס דמוקרטי שיש להגן עליו, הזדעזעתי למקרא אמירות אלו שיש בהן חשש כבד להסתה לאלימות נגד עיתונאים, מעשה חמור שלא יעלה על הדעת. יש לציין שחלק מעיתונאים אלו אף נושאים בתפקידים במסגרת היותם עובדי ציבור המוגנים ביתר שאת על ידי חוק העונשין, כמי שממלאים תפקיד ונותנים שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור". 

"בימים אלו בפרט", המשיך השר, "בהם המתח בציבור בישראל מרקיע שחקים, התבטאויות כאלו על תפוצתם הרחבה, עלולות להגיע לגורמים שיראו בהן הסתה ומתן לגיטימציה לפגוע בעיתונאים (דבר שלצערנו כבר ראינו בימים האחרונים). לאור האמור לעיל, הריני לפנות אליך בבקשה לבחון את הדברים ולהפעיל את מערכת אכיפת החוק על מנת למגר בנחישות כל סכנה כזו, בטרם תתממש".

שמעון ריקלין מסר בתגובה: "אני זוכר איך הסבירו לנו שמי שמחפש תירוצים מדוע גבר נוקט באלימות כלפי אישה הוא בעצם תומך באלימות. התקשורת הישראלית, ברובה הגדול, לא מסוגלת לומר מילה נגד הפורעים ומנסה להסביר את המניעים שלהם כל פעם בצורה יותר מגוחכת. בעיני, מי שלא אומר מילה נגד טרור ומנסה לתרץ אותו הוא תומך בטרור. זו דעתי".

"מדהים שאחרי כל ההתבטאויות שקוראות לאלימות, כולל מהרשימה המשותפת, שמאיימים שזו רק ההתחלה, מוצא שר התקשורת אותי ואת דבריי כבעיה. גם זה חלק מהבעיה של אובדן ההבחנה מי הטוב ומי הרע, מי מעוניין באלימות ומי יוצא נגדה", אמר עוד ריקלין.