שני הרוגים ולמעלה ממאה בני אדם נפצעו אמש (ראשון) מקריסת טריבונה בבית כנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב. על פי הודעת מד''א, מספר הפצועים הכולל עומד על 167, בהם חמישה במצב קשה ו-10 במצב בינוני. מרבית הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק. לאחר מאצי החילוץ, נקבע מותם של שני הרוגים באירוע, גבר בן 40 וילד בן 12. במשטרה הוחלט כי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב תחקור את האירוע.

כבר אחרי האירוע נרשמה הטחת האשמות הדדית בין המשטרה למועצה. ראש עיריית גבעת זאב יוסי אברהמי אמר לחדשות 13 כי "שמנו שלטים על המקום שלאירוע אין אישורי בטיחות ושאסור להכניס כל כך הרבה אנשים. לצערי לא הקשיבו. יש לנו את כל האסמכתאות לכך בכתב".

אלי בין, מנכ״ל מד״א, התראיין בחדשות 13 מיד לאחר האירוע ואמר: "מה שקרס הן טריבונות של המתפללים עם כל החברה שהיו שם. אני כרגע לא רוצה להתייחס לזה. אני לא מנסה להתחמק, כן יכול להגיד שהמועצה פנתה לכל הגורמים, משטרה וכל הגורמים והתרענו על זה. אנשי הבטיחות ואנשי המועצה, כולנו אמרנו לא לאשר את האירוע הזה. אנחנו עוד היום אחה"צ שמנו מחסומים, סגרנו עם שלטים שהאתר מסוכן ומבחינת המועצה אי אפשר לקיים את האירוע. לצערנו לא קיבלנו סיוע מהמשטרה, במכתב שפנו אלי אמרו שהם מסירים אחריות. אני לא יודע מי אירגן את האירוע הזה, אני בהערכת מצב ונדע בדיוק מה קורה".

רגע קריסת הטריבונה בגבעת זאב, קרדיט: אנשי הדממה

במד''א עדכנו כי לבית החולים שערי צדק פונו 88 פצועים, שניים מתוכם במצב קשה, שישה בינוני ו-88 קל, לבי"ח הדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, אחד בינוני ו-21 קל ולבי"ח הדסה עין כרם פונו 51 פצועים, בהם שלושה קשה, שלושה בינוני ו-45 קל. 

עפ"י החשד הראשוני במסגרת ההכנות לשבועות, התכנסו מאות ואולי אלפי מתפללים בתוך המתחם על טריבונה שהוכנה מבעוד מועד. בשלב מסוים היא קרסה ורמסה תחתיה עשרות רבות של מתפללים. 

הריסות הטריבונה בבית הכנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)
הריסות הטריבונה בבית הכנסת בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן מסר הצהרה לתקשורת מזירת האירוע: "קודם כל מדובר באירוע טראגי. ממש בסמוך יש בית כנסת בהליכי בניה שטרם הושלמה. בטרם נחפש מי אשם ובמה, חשוב להבין שיש  54 פצועים , חלקם קשה ויש שני הרוגים. מדובר במבנה שטרם הושלם כבית כנסת, התקיימה פגישה השבוע במהלכה הודיע מפקד התחנה לראש המועצה שהמבנה אסור בתפילה ובהתאם גם ניתנו הנחיות סדורות. תבינו דבר אחד - מדובר בבית כנסת, זו אחריות של ראשות מקומית וזו אחריותם להוביל לסגירה שלו".

עוד הוסיף תורג'מן כי "יש מכתבה שמגדיר את ההגבלות ומגדיר מי נדרש להיות פה, כולל פקחים מטעם המועצה, כולל השורה 'תקבלו כל סיוע שידרש'. רק רוצה לומר דבר אחד, כרגע מדובר באירוע טראגי שעדיין מטפלים בו. יש פצועים קשה והרוגים, רוצים להשלים את הארוע ואני מניח שיהיו עצורים. שוב אנחנו נדרשים לאירוע שיש בו רשלנות והתנהלות חסרת אחריות. אני יכול לומר שבכל אירוע בירושלים ובארץ יש נהלי בטיחות שהיום הם מחודדים יותר". 

פראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה המולה גדולה, אנשים צעקו ורצו לכל עבר, כשהם מספרים  שקרסה טריבונה עם עשרות בתוך בית הכנסת. מספר פצועים קל היו בסמוך לכניסה ואזרחים הובילו אותי לפצוע קשה ששכב בסמוך והיה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש. תוך כדי שצוותים גדולים נוספים של מד"א סורקים את הזירה ומעניקים טיפול רפואי לפצועים נוספים, הכנסתי אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה והוא פונה במצב קשה לבי"ח שערי צדק".